Divendres, 18 de juny de 2021 - Edició 1058
La República

La UPF impulsa la primera càtedra del ‘retail’ amb l’objectiu d’estudiar els reptes del comerç minorista

ACN Barcelona.-La UPF-Barcelona School of Management ha presentat aquest dimarts la Càtedra Escenaris de futur del ‘retail’ de la mà de la conselleria d’Empresa i Coneixement, Foment del Treball i […]

Avatar
Agències 26/01/2021

ACN Barcelona.-La UPF-Barcelona School of Management ha presentat aquest dimarts la Càtedra Escenaris de futur del ‘retail’ de la mà de la conselleria d’Empresa i Coneixement, Foment del Treball i Pimec. L’innovador curs, dirigit pel professor i doctor en Comunicació Josep-Francesc Valls, té com a objectiu estudiar els reptes del comerç minorista en un futur post pandèmia i atraure talent al sector. “Un sector tan important per al PIB de Catalunya –el 12%- ha de ser objecte d’estudi. Des de la Generalitat donem tot el suport a la Càtedra del retail de la UPF”, ha afirmat el conseller d’Empresa, Ramon Tremosa, que igualment ha volgut llançar un missatge d’optimisme al sector de la restauració: “En pocs mesos la recuperació serà espectacular”.

Tremosa: “Hi havia partits que frivolitzaven contra el turisme i el MWC””L’estalvi familiar ha passat del 7% al 18%. Una capacitat de compra que, quan la situació es normalitzi, revertirà en forma de consum”, ha pronosticat Tremosa. “Quan desaparegui la incertesa sanitària per la pandèmia podrem reobrir la Fira de Barcelona i els hotels, i omplir avions. Llavors, els estalvis sortiran. Ara és important resistir”, ha reflexionat en veu alta el conseller d’Empresa i Coneixement, que també ha destacat com a ‘nota positiva’ de la crisi de la covid-19 “el pas endavant de la UE amb la compra de deute públic del BCE, les noves línies de crèdit i els fons europeus Next Generation”. “En menys de quatre setmanes el virus va obrar el miracle. Quan en la crisi del 2008 es va trigar quatre anys a reaccionar”, ha apuntat Tremosa.El conseller d’Empresa tampoc s’ha estalviat un dard enverinat cap als partits polítics que havien “frivolitzat” en els darrers anys renegant del turisme, contra el Mobile World Congress (MWC), el comerç i les fàbriques de cotxes. “La pandèmia ens ha demostrat com seria aquesta Barcelona i aquesta Catalunya. I ens hem adonat que no volem aquest escenari”, ha recalcat Tremosa. “Tant de bo aquesta experiència ens vacuni perquè futurs governs, a Barcelona i a Madrid, posin en valor aquest component de sector tractor que és el turisme, el comerç i la restauració, que estan patint com ningú la crisi econòmica”, ha conclòs el titular d’Empresa i Ocupació. “La Càtedra vol arribar a la societat i generar impacte social””La Càtedra neix amb la voluntat d’arribar a la societat i de generar impacte social”, ha el degà de la UPF-BSM, Oriol Amat, que també ha posat aquest curs com un “clar exemple del que es pot fer amb col·laboració público-privada”. “Valorem molt positivament la posada en marxa d’aquesta càtedra, ja que aproparà el sector acadèmic al sector comercial i permetrà buscar sinergies sobre el món del retail a Catalunya”, ha manifestat el president de Foment, Josep Sánchez Llibre, que igualment ha aplaudit la participació del Govern en aquesta fita. “Tanquem un cercle molt important del qual, probablement, recollirem els fruits ben aviat”, ha reblat Sánchez Llibre, que ha recordat que per cada euro que es mou dins el comerç “se’n generen 2,5 més”. “La UPF Barcelona School of Management és business friendly”, ha explicat el director general de l’Escola, José Manuel Martínez-Sierra, parafrasejant el president Artur Mas (“Catalunya is business friendly”). “Aquest és un país de comerç”, ha reiterat Martínez-Sierra, que ha demanat al món universitari “fer molt més perquè les empreses sentin que estem a l’altura de les seves demandes”. De fet, els dos principals objectius d’aquesta càtedra són crear un espai de reflexió estratègica sobre els desafiaments del ‘retail’ a mig i llarg termini i la seva inserció social, econòmica, urbana i ambiental; i ser un espai per atraure talent universitari cap al ‘retail’ a base de la promoció de la recerca sobre els reptes de futur i intercanvis entre estudiants i empreses.