Diumenge, 1 d'agost de 2021 - Edició 1102
La República

La publicitat a les ràdios privades cau al març per sota del 50% i el descens a l’abril es preveu que superi el 75%

ACN Barcelona.-L’Associació Catalana de Ràdio (ACR) considera que les mesures d’ajut anunciades pel Govern són “del tot insuficients” per garantir la continuïtat dels 1.000 llocs de treball que aplega el […]

Avatar
Agències 14/04/2020

ACN Barcelona.-L’Associació Catalana de Ràdio (ACR) considera que les mesures d’ajut anunciades pel Govern són “del tot insuficients” per garantir la continuïtat dels 1.000 llocs de treball que aplega el sector, 683 directes -entre laborals i col·laboradors- i 300 indirectes. Segons el sondeig elaborat per la consultora Media Hotline per a l’ACR, la facturació publicitària de les emissores privades del mes de març ha caigut per sota del 50% i la previsió per al mes d’abril determina un descens d’entre el 75% i el 80%. Segons recull l’entitat en un comunicat, amb les previsions de facturació, el sector privat de la radiodifusió catalana pot perdre “l’actual equilibri editorial i d’oferta programàtica”.

L’ACR afirma que només demana el “retorn” de la “gran càrrega econòmica” que el sector “suporta” amb “impostos, taxes, drets d’autor, difusió i transport dels senyals arreu del país”. Alhora, també destaca la despesa “generada pel desplegament tecnològic” amb la crisi del coronavirus perquè gran part de les plantilles de comunicadors estan confinats a casa, en un moment en què l’Estudi General de Mitjans atorga quatre milions d’oients de ràdio privada a Catalunya.