Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

La distribució del gran consum augura un “estiu positiu” a l’Estat per la recuperació del turisme estranger

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – La distribució del gran consum augura un “estiu positiu” a l’Estat per la recuperació del turisme a l’estranger, segons han assegurat els portaveus de Mercadona, Lidl, Carrefour i Eroski al 27è Congrés d’AECOC a Madrid. El sector preveu superar les xifres de prepandèmia i arribar als 70 milions de visitants estrangers. “Això ens permetria dormir molt més tranquils”, ha afirmat el director de relacions de Mercadona, Diego Ortiz. Això no obstant, les companyies creuen que serà el mes de setembre el que marcarà l’evolució del sector de cara a l’últim tram de l’any. “La tornada de l’estiu és clau perquè les famílies tenen despeses fixes i això pot impactar en el volum de vendes”, ha apuntat el director de productes de Carrefour, José Domínguez.

En aquest sentit, l’aposta del sector és oferir “valor i estalvi” als consumidors, per tal de no perdre nivells de facturació.

Publicitat

<strong>Auge de les cadenes regionals</strong>

En el congrés d’AECOC també han intervingut les cadenes regionals, que han apuntat que el creixement que han viscut en els últims anys és “conseqüència de la seva oferta de productes frescos, els serveis i la qualitat”.

En aquest sentit, la directora de compres de Condis, Alicia Pujol, ha assenyalat que els frescos són “l’avantatge competitiu” d’aquestes cadenes, tot i que ha considerat que el comportament del consumidor “va molt lligat a la situació socioeconòmica”. Amb això, Pujol ha declarat que el sector “ha d’il·lusionar el comprador amb innovació i ofertes satisfactòries”.

Per la seva part, el director de compres de Gadisa, Austín Banda, ha defensat que, davant de situacions de crisi econòmica, “el consumidor es qüestiona si està comprant el que hauria i on hauria”, motiu pel qual les cadenes regionals “han de reforçar la proposta de valor basada en l’assortiment, els preus competitius, les promocions i els serveis a la botiga”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió