Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

La demanda del transport públic continua amb descensos superiors al 90%

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-La demanda del transport públic s’ha consolidat per sota del 90% després del nou reial decret del govern espanyol aprovat aquest cap de setmana i que obliga a aturar l’activitat de les empreses no essencials amb l’objectiu de reduir la mobilitat per evitar el contagi del coronavirus. A Rodalies el descens de la demanda en hora punta ha estat el 94,5% i la jornada es va tancar en una caiguda del 94,4% respecte un dia feiner sense emergència sanitària, mentre que a FGC aquest matí s’han validat un 93,7% menys de bitllets, fins als 5.286, entre totes les línies. D’altra banda, el passatge del metro fins a les nou del matí, la caiguda ha estat del 89% i fins a les vuit del matí havia estat d’un 86% en comparació amb un dia feiner normal.

En el global de la jornada d’ahir, però, el metro va registrar un descens de la demanda del 91,5% i el bus d’un 94%, la dada més baixa des de l’inici de l’estat d’alarma.Nous horaris a FGC Aquest dimarts, Ferrocarrils de la Generalitat ha anunciat que adaptarà la seva oferta a la baixa demanda, després que ja s’hagi estabilitzat per sota el 90%, i d’acord amb els requeriments del Govern. Així, a partir del dia 1 d’abril la línia Barcelona-Vallès ajustarà les seves freqüències amb la circulació de dos trens per hora entre Barcelona i Terrassa i Barcelona i Sabadell; un tren per hora entre Barcelona i Sant Cugat del Vallès quatre trens per hora a l’L7, entre Gràcia i l’Avinguda Tibidabo, en les hores punta (de sis a nou el matí i de dues del migdia a quatre de la tarda). Durant la resta d’hores, circularà un tren per hora en cada una de les línies, excepte l’L7, que mantindrà quatre freqüències per hora.Pel que fa a la línia Llobregat-Anoia, manté des d’ahir dilluns les seves freqüències de cap de setmana amb trens suplementaris de reforç en les hores punta. D’aquesta manera, es garanteix que l’ocupació no superarà en cap cas a 1/3 del total requerit. Amb tot, es mantindrà un tren per hora a l’R5 amb destinació Manresa, un altre a l’R6 des de i la Pobla de Claramunt i a l’L8, entre Plaça Espanya i el molí Nou Ciutat Cooperativa.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió