Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

La consultora Metyis presenta un recurs que pot endarrerir dos mesos la mesa de reindustrialització de Nissan

|

- Publicitat -

ACN Barcelona/Madrid.-La consultora Metyis, l’antiga YGroup, ha interposat un recurs contra l’adjudicació del contracte d’assessoria tècnica de la mesa de reindustrialització de Nissan, que va guanyar KPMG, segons ha informat l’empresa a l’ACN. L’ens competent per resoldre aquest procediment és el Tribunal Administratiu de Recursos Contractuals. Un cop notificat el recurs, la licitació queda automàticament en suspens segons la llei de contractes. Segons el Ministeri d’Indústria, encarregat de contractar a través de l’Escola d’Organització Industrial (EOI), el recurs no ha estat notificat encara. D’aquesta manera, la recerca d’un inversor podria endarrerir-se 2 mesos, el termini habital que el Tribunal Administratiu triga a resoldre un procediment d’aquesta mena.

El Tribunal Administratiu de Recursos Contractuals sol trigar entre un o dos dies a notificar la presentació d’un recurs a l’òrgan de contractació, l’EOI, que encara no ha sigut informat del moviment de la consultora. Aquest anunci per part de Metyis ha arribat pocs dies després que el comitè d’empresa de Nissan denunciés públicament els retards que acumula el procés de reindustrialització, que busca una alternativa industrial a les plantes de Zona Franca, Sant Andreu de la Barca i Montcada i Reixac que el fabricant japonès tancarà a finals del 2021. Aquesta data de tancament es va aconseguir després de mesos de protestes i vagues dels treballadors de l’automobilística, ja que Nissan pretenia marxar a finals del 2020.Després de conèixer la notícia del recurs, els representants dels treballadors han sol·licitat una reunió “urgent” de la mesa de reindustrialització en un comunicat. “Sigui quin sigui el resultat del recurs, no permetrem la paralització del procés i exigim tant al Ministeri, com al Govern com a Nissan buscar alternatives per solucionar aquesta situació”, han instat. L’antiga YGroup al·lega dos motius contra l’adjudicació del contracte a KPMG, que com a adjudicatària hauria de centralitzar ofertes i coordinar el procés de recerca d’un inversor. L’empresa veu problemes de solvència en la proposta que ha guanyat l’adjudicació, que tot i ser “una gran consultora i excel·lent en molts àmbits” no ha desenvolupat aquest tipus de projectes de reindustrialització ni a Catalunya ni a Espanya, han explicat fonts de Metyis a l’ACN. En segon lloc, creuen que és “poc regular” que la valoració tècnica obtinguda per KPMG sigui la màxima, un fet “molt poc habitual als concursos públics”. Des d’aquest punt de vista, consideren que “no es tracta d’una adjudicació regular”. Metyis defensa que la seva experiència en processos similars a Catalunya –com el de Valeo a Martorelles, Delphi a Sant Cugat, Autoliv a Granollers, la de Prysmian a Montcada i Manlleu, per exemple– els avala com la millor opció en aquest procediment. A més, afegeixen que han presentat dos inversors sota cartes de confidencialitat i, en canvi, KPGM no n’ha aportat cap. L’EOI va licitar el contracte d’assessoria tècnica per 202.500 euros (sense IVA) inicialment, i va acabar apostant per la proposta de KPMG; de 150.000 i va descartar la de Metyis, que era de 184.000 euros. “L’econòmic no és el criteri essencial en un projecte d’aquesta naturalesa”, insisteix un portaveu de Metyis. “El que estem qüestionant és la solvència de l’equip i l’empresa per desenvolupar aquest tipus de projectes”, afegeix. El Tribunal Administratiu de Recursos Contractuals, podria decidir que el procediment de licitació s’ha de repetir, canviar directament l’empresa adjudicatària o ratificar la decisió actual. A banda de KPGM i Metyis, hi havia una tercera empresa que va participar del concurs públic, Peninsula Corporate Innovation.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió