Divendres, 30 de juliol de 2021 - Edició 1100
La República

La Cambra de Barcelona inverteix 365.000 euros en accions per ajudar a més de 6.400 comerços

ACN Barcelona.-La Cambra de Comerç de Barcelona realitzarà vint actuacions de diagnosi d’innovació comercial i durà a terme accions divulgatives de dinamització de les zones comercials dirigides a més de […]

Avatar
Agències 01/07/2021

ACN Barcelona.-La Cambra de Comerç de Barcelona realitzarà vint actuacions de diagnosi d’innovació comercial i durà a terme accions divulgatives de dinamització de les zones comercials dirigides a més de 6.400 empreses. Aquest pla és la novena edició del Programa del Comerç Minorista i comptarà enguany amb un pressupost de 365.490 euros que permetran, en alguns casos, el 100% del finançament de l’acció. L’objectiu és millorar la competitivitat, la innovació i el grau de digitalització del sector del comerç al detall a través d’actuacions de diagnosi d’innovació comercial, activitats divulgatives i dinamització de zones comercials.

Mitjançant l’anàlisi de l’establiment comercial, el pla proporcionarà recomanacions de caràcter estratègic, innovador i digital per a la renovació i optimització de la gestió del punt de venda. Així mateix, impulsarà jornades presencials o en línia per sensibilitzar a les petites i mitjanes empreses comercials sobre la importància de la innovació amb la divulgació de metodologies i eines aplicades al sector, així com amb la difusió de bones pràctiques. El pla també persegueix millorar la capacitació del capital humà que integra el comerç al detall en la gestió del negoci per millorar la competitivitat i l’adaptació als canvis que afecten actualment al sector, com la crisi econòmica o els nous hàbits i perfils dels consumidors. El programa està adreçat a associacions de comerciants territorials i finançaran accions promocionals innovadores en les quals s’incorporin aspectes relacionats amb les TIC, dirigits a incentivar el consum i les vendes en els diferents subsectors d’activitat als eixos comercials, als centres comercials oberts o als mercats municipals, entre altres.El programa compta amb el cofinançament de la Secretaria d’Estat de Comerç del Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme i el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Unió Europa. Des dels seus inicis, el programa ha donat suport a més de 14.000 empreses a través de la realització de 409 accions de diagnosi d’innovació comercial, l’organització de més de 130 tallers de comerç i el finançament de 106 accions desenvolupades per associacions de comerciants.La digitalització del teixit comercial és encara una meta per assolir. Segons la Cambra de Comerç de Barcelona, només un 39% dels assistents a les jornades Desembre Comerç havien implementat una fase inicial de digitalització del seu negoci. Un 26% situava el seu negoci en un nivell mitjà i un 23% considerava que el negoci havia adoptat una digitalització avançada. Un 12% encara no havien iniciat cap procés de digitalització.