Edició 2710

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de desembre del 2025
Edició 2710

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de desembre del 2025

Josep Carreras demana a Georgia Meloni que accepti el català com a llengua oficial de la Unió Europea

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El tenor Josep Carreras ha demanat a la primera ministra d’Itàlia, l’ultradretana Giorgia Meloni, que accepti el català com a llengua oficial de la Unió Europea. L’antic component d’Els Tres Tenors ho ha fet a través d’un nou vídeo de la campanya de Plataforma per la Llengua. Carreras recorda a la peça que la primera traducció de la ‘Divina Comèdia’ de Dante Alighieri en vers va ser al català, i ha demanat a la màxima mandatària italiana que accepti l’oficialitat d’una “llengua germana de l’italià”. El 12 de desembre, el Consell de la UE tornarà a debatre si el català esdevé llengua oficial de la Unió Europea, un debat que, eventualment, es podria dur a votació.

Carreras s’ha sumat, així, a la campanya ‘Say Yes’ de Plataforma per la Llengua, i ha expressat al vídeo la “llarga, íntima i innegable història compartida” entre catalans i italians.

Publicitat

La campanya de l’entitat de defensa del català ha comptat també amb la participació de la guanyadora de la Pilota d’Or, Aitana Bonmatí -que va fer una petició semblant a la de Carreras a Finlàndia-, Pep Guardiola, Joan Laporta o Kilian Jornet.

També com a part de la campanya perquè la UE accepti l’oficialitat del català, dijous passat l’entitat va enlairar amb globus dues grans pancartes en què es reclamava aquesta mesura davant dels edificis del Consell de la UE i la Comissió Europea, aprofitant la reunió que van mantenir aquell dia els ministres que hauran de decidir sobre el català a Europa.

Les darreres setmanes, l’entitat ha publicat cada dia a les xarxes socials fotos de persones amb projecció pública que mostren un cartell de suport a la campanya ‘Say Yes’. Entre d’altres, els periodistes Jordi Basté, Elisenda Carod, Nerea Sanfélix i Marc Giró; les cuineres Ada Parellada i Carme Ruscalleda; els cantants Lildami, Maria Hein, Julieta i Panxo de Zoo, i les actrius Clara Segura, Emma Vilarasau o Mont Plans.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió