Dimarts, 21 de setembre de 2021 - Edició 1153
La República

FGC preveu treure més de 200.000 camions de la carretera l’any 2022 amb la compra de locomotores i vagons nous

ACN Barcelona.-Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) calcula que la compra de cinc locomotores i 66 vagons de transport de mercaderies permetrà treure de les carreteres catalanes més de […]

Avatar
Agències 27/06/2019

ACN Barcelona.-Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) calcula que la compra de cinc locomotores i 66 vagons de transport de mercaderies permetrà treure de les carreteres catalanes més de 200.000 camions l’any 2022, sobretot en les connexions entre la fàbrica d’automòbils de SEAT a Martorell i les mines de potassa al Bages i el Port de Barcelona. L’adquisició, que costarà 43,2 milions d’euros i ha estat aprovada pel Govern aquest dimarts, també comportarà un estalvi de 10,3 milions de litres de gasoil, és a dir una reducció del 57% del consum d’aquest combustible en el tram entre la planta de SEAT i el port barceloní i del 66% del gasoil que es gasta en el transport de potassa de les mines de Súria a la infraestructura portuària. En total, es preveu que disminueixin un 66% de les emissions contaminants que generen els vehicles que transporten mercaderies des d’aquests dos punts.

El pla traçat contempla que se substitueixin tres màquines de dièsel per cinc duals que circularien amb tracció elèctrica en els trams en què disposen de catenària, és a dir, a la zona de Manresa, Martorell i Sant Boi. Per continuar amb aquest “estalvi energètic”, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha assegurat en una atenció als mitjans al Saló Internacional de la Logística (SIL) que és necessari disposar d’un corredor mediterrani “plenament operatiu” i connectat amb el port de Barcelona i de Tarragona.