Divendres, 18 de juny de 2021 - Edició 1058
La República

Els agents econòmics convoquen un acte a Esade per reivindicar un acord sobre l’ampliació de l’aeroport del Prat

ACN Barcelona.-Entitats i agents econòmics de Barcelona i Catalunya han convocat un acte a Esade per al 2 de juny per demanar un acord per a l’ampliació de l’aeroport del […]

Avatar
Agències 21/05/2021

ACN Barcelona.-Entitats i agents econòmics de Barcelona i Catalunya han convocat un acte a Esade per al 2 de juny per demanar un acord per a l’ampliació de l’aeroport del Prat, segons ha informat aquest divendres Foment del Treball. L’acte es va concretar aquest dijous al vespre en una trobada a la seu de la patronal i compta amb el suport de 35 entitats com la Cambra de Barcelona, el Barcelona Tech City, el Mobile World Capital, el Cercle d’Economia, el Círculo Ecuestre, el RACC, ESADE i la UFEC. Fa unes setmanes, el president d’Aena, Maurici Lucena, va demanar a les administracions i agents econòmics catalans que fessin saber abans de l’estiu si estaven d’acord en ampliar 500 metres la tercera pista i la construcció de la terminal satèl·lit.

Aquestes són dues actuacions que Lucena sempre ha vinculat per convertir l’aeroport en un hub internacional, ja que considera que no té sentit la construcció de la terminal satèl·lit si no s’amplia la tercera pista per facilitar l’operativa a les grans aeronaus. Lucena va explicar que Aena estava disposada a invertir 1.700 milions d’euros per a aquestes actuacions a repartir en els anys següents i que en cas que s’optés per no ampliar la infraestructura no es podria tornar a plantejar aquesta opció fins a la dècada que ve. En aquest sentit, el Consell de Ministres té previst aprovar el DORA 2022-2027, on s’inclourien aquests treballs, al setembre.En una roda de premsa la setmana passada, el president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, va demanar un gran pacte institucional per consensuar un posicionament a favor de l’ampliació de l’aeroport del Prat i ja va avançar que en els propers dies es reuniria amb els agents econòmics com patronals, Cambra de Comerç i altres entitats per abordar aquesta qüestió.De moment, la possible ampliació de l’aeroport del Prat ha aixecat reaccions en contra, entre d’altres, del conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i de l’Ajuntament de Barcelona, que l’altre dia va aprovar un text en contra a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat pel seu cost mediambiental.La Cambra demana a Aena consolidar l’aeroport com a hub intercontinentalPrecisament, aquest divendres la Cambra de Comerç de Barcelona i Aena s’han reunit en el marc de les trobades que el president de l’ens, Maurici Lucena, manté amb les institucions i agents econòmics catalans i barcelonins. La presidenta de la Cambra, Mònica Roca, ha traslladat a Aena la necessitat de treballar per consolidar l’Aeroport de Barcelona com a ‘hub’ intercontinental i donar continuïtat al Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries, que s’ha proposat augmentar la cinquantena de rutes intercontinentals que tenia el 2019 amb Amèrica, Àfrica, Orient Mitjà i Àsia.Per la Cambra, és “imprescindible” que les institucions i els agents del territori arribin a un acord i l’ampliació de l’aeroport, acompanyat d’una inversió de 1.700 milions d’euros es pugui materialitzar. En aquest sentit, recorda que aquesta actuació comportaria 20.000 llocs de treball i que cal tenir un acord consensuat a l’estiu perquè el DORA es porti al Consell de Ministres al setembre. Si l’ampliació es queda fora del pla, “qualsevol ampliació retardaria a seva entrada en servei fins al 2036, amb la consegüent pèrdua de competitivitat enfront d’altres ‘hubs’ d’altres ciutats europees”, argumenta la Cambra.