Edició 2706

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 22 de desembre del 2025
Edició 2706

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 22 de desembre del 2025

El Teatre Apolo acull ‘La gran fuga’, una paròdia que homenatja les grans pel·lícules d’evasions dels anys 60 i 70

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – ‘La gran fuga’, una paròdia-homenatge de les grans pel·lícules d’evasions dels anys seixanta i setanta, arriba aquest dissabte, 12 de febrer, al Teatre Apolo de Barcelona de la mà de la companyia Woodbeats. L’obra no té diàlegs i explica a través del claqué, la percussió corporal i l’humor, com quatre avis es fugen d’una residència per anar al cinema. La codirectora artística i també actriu de l’espectacle, Anna Llombart, ha detallat que es tracta d’una història plena de sentit de l’humor que narra la gran epopeia que viuen quatre octogenaris que precisament van a veure al cinema la pel·lícula ‘La gran fuga’. L’espectacle es podrà veure tots els caps de setmana que queden de febrer a dos quarts d’una del migdia.

Els actors que donen vida als quatre octogenaris són Matteo Nicolai, José Sala, Patricia Villalón i Anna Llombart, que codirigeix amb Toni Sans aquest “homenatge a la gent gran” que juga amb la tensió que genera la juxtaposició “d’una gesta molt èpica amb un objectiu molt quotidià”.

Publicitat

La companyia Woodbeats va ser creada el 2016 per la coreògrafa i ballarina Anna Llombart, “amb la voluntat de fer de la dansa percudida un mitjà per explicar històries”. Un propòsit que ha agafat força amb la incorporació de Toni Sans a la companyia. Llombart reconeix que ella partia d’un llenguatge molt codificat per la dansa i que Sans, com a actor i dramaturg, ha creat crea escenes amb narrativa, que s’entenen a través de qualsevol llenguatge.

De fet, Sans ha detallat que un dels reptes de l’obra ha estat que el claqué i la percussió del cos –que consisteix a fer ritmes amb diferents parts del cos- “esdevinguin un llenguatge narratiu, que no sigui només un tema coreogràfic”.

També ho veu així, Llombart, que ha assegurat que ha estat la primera vegada que la companyia ha provat de “ballar d’una altra manera de la codificada en el claqué”. “Vam decidir corporalitzar els personatges d’una manera diferent de la que veus en un musical”, ha resumit.

L’espectacle compta amb les veus en off dels periodistes radiofònics Jofre Llombart i Anna Vallhonesta i de la meteoròloga Mònica Usart. Es va estrenar oficialment el 9 de gener del 2021 a La Principal de Vilafranca del Penedès, també s’ha programat a l’Almeria Teatre de Barcelona i va ser l’espectacle convidat de la 33a edició del Festival de Claqué de Reus. Amb tot, segons la seva directora artística, “aquesta és la primera vegada que van a un teatre de més gran format a Barcelona”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió