Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

El Port de Tarragona desmantella la fàbrica de ciment situada a tocar de l’escullera

|

- Publicitat -

ACN Tarragona.-El Port de Tarragona desmantella la fàbrica de ciment, construïda el 2008 i que mai ha entrat en servei, a tocar de l’escullera. Així ho ha anunciat aquest dimarts el president del port, Josep Maria Cruset, en la presentació de les noves accions del Pla de Sostenibilitat-Agenda 2030. La desaparició de la planta de producció de ciment elimina possibles emissions de CO2 de fins a 7.300 tones anuals, i també de partícules. També s’estalviarà contaminació acústica -la planta en marxa hauria superat els 70 decibels i s’eliminarà la torre de la cimentera, de 50 metres d’altura, visible des del Balcó del Mediterrani i des del mar. El desmantellament millorarà l’skyline de la ciutat i contribuirà a potenciar el tràfic de productes agroalimentaris.

Les instal·lacions de la fàbrica de ciment situada dins de les instal·lacions portuàriesel Port de Tarragona, en el dic de Llevant, es desmantellaran per donar pas a unanova activitat relacionada amb l’emmagatzematge de cereals a granel i una novanau destinada a project cargo. El Consell Administratiu del Port de Tarragona haautoritzat la compravenda de la concessió entre dues companyies privades ambl’obligatorietat de desmuntar la cimentera sense cap cost per a l’Autoritat Portuàriade Tarragona (APT).L’assoliment d’aquest acord i les conseqüències positives en matèria de proteccióde l’entorn natural ha estat anunciat pel president de Port de Tarragona, JosepMaria Cruset, en roda de premsa al passeig del KM0 del dic de Llevant, a tocar deles instal·lacions en procés de desmuntatge.Cruset ha explicat que el Port dona així compliment a l’eix 2 del seu Pla desostenibilitat que preveu que “el creixement del Port de Tarragona passa per latransició energètica, la digitalització dels processos i l’impuls d’infraestructures queafavoreixin la millora de l’eficiència, la competitivitat i la connectivitat entre lespersones” i que pretén assolir l’eliminació del 99% de la petjada del CO2 l’any 2030.La fàbrica construïda l’any 2008 va suposar en el seu dia una inversió privada de10 milions d’euros i estava destinada a subministrar ciment al mercat espanyol i adiversos països de la Mediterrània, però fins ara no ha entrat mai en servei.L’empresa va haver d’anul·lar l’entrada en funcionament de la planta per la caigudade consum a causa de la crisi econòmica i financera de l’any 2008 i, des de llavors,aquest equipament industrial ha romàs inoperatiu a l’espera de millors perspectiveseconòmiques, atès que la concessió no finalitzava fins a l’any 2028 amb possibilitatsd’ampliació fins al 2040.Millora de la competitivitat del PortL’empresa terminalista que ha adquirit la concessió de 34.070 m2, Ership,realitzarà una inversió de 2,45 milions d’euros. Dedicarà prop d’un milió a la millorade la nau existent d’11.567 m2 i, un milió i mig a la construcció d’una nova nau de7.452 m2, per millorar la seva capacitat d’emmagatzematge de cereals a granel,contribuint d’aquesta manera a la millora de la competitivitat del Port de Tarragonaen aquest segment de productes. Addicionalment aquesta concessió permetrà unamajor diversificació de productes dintre dels categoritzats com a cereals.Les obres implicaran que es pugui incrementar el tràfic de cereals enaproximadament 200.000 tones anuals, la qual cosa contribuirà a augmentar eltràfic de vaixells i de productes agroalimentaris en els propers anys. D’aquest volumde tràfic, se n’assolirà una part a curt termini mitjançant la remodelació de la nauja existent, i una addicional amb la construcció de la nova.Un altre tràfic que surt reforçat d’aquesta nova situació és el de project cargo. Elnou terminalista renuncia a uns 6.000 m2 de superfície no construïda que permetràque l’empresa Schwartz Haumont Puerto, situada a la vora, pugui optar a ampliarla seva activitat empresarial de fabricació i muntatge de grans estructuresindustrials, en el qual el Port de Tarragona està molt ben posicionat a laMediterrània.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió