Edició 2111

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 06 de maig del 2024
Edició 2111

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 06 de maig del 2024

El ‘packaging’ supera el llindar dels 10.000 milions d’euros facturats a Catalunya, una quarta part del total de l’Estat

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El sector del ‘packaging’ a Catalunya va facturar 10.216 milions d’euros durant el 2022, xifra que representa el 25,3% del total de l’Estat, i concentra el 27,7% de les empreses dedicades a l’envàs i a l’embalatge, fins als 954 indústries. Durant el 2022, la facturació del sector d’embalatge espanyol s’ha disparat un 20%, impulsat per l’augment de costos. Aquest increment, però, no s’ha traslladat un marges de beneficis més alts. Així es desprèn de l’estudi ‘El packaging a Espanya, la potència d’una indústria que aposta per la sostenibilitat’ elaborat per Hispack, amb motiu de la fira que se celebrarà entre el 7 i el 10 de maig en tres dels pavellons del recinte de Gran Via de Fira de Barcelona.

El mercat espanyol d’embalatge ha experimentat “un gran salt” entre l’any 2022 i 2021 amb 40.409 milions facturats, un 22% més. Les vendes han crescut dos punts per sobre de la indústria manufacturera (20%).  A l’hora d’interpretar les dades del 2022, que són les últimes disponibles, cal tenir en compte l’increment de costos que va afrontar el sector, que es va traslladar en el preu dels productes que comercialitzen.

Publicitat

A Catalunya, el sector genera un 7,6% del total de la xifra de negoci de la indústria, que el 2022 va facturar 133.900 milions d’euros. El pes del sector d’envasos i embalatge és superior  en territori català que a la resta de l’Estat, on representa el 4,6% del total del sector industrial.

Pel que fa el nombre d’empreses, a l’Estat es van registrar són 3.447 indústries d’aquesta activitat mentre que el nombre de treballadors es va elevar a 118.500 en total, un 5,12% de l’ocupació del sector industrial.

Per darrera Catalunya, la comunitat que més factura en el sector el ‘packaging’ és Madrid, amb 6.635 milions d’euros, seguit del País Valencià, amb 5.337 milions d’euros i l’Aragó, amb 3.286 milions d’euros. Quant el nombre d’empreses, Catalunya en concentra 912, quasi tres de cada deu a tot l’Estat, i només la demarcació de Barcelona 761, és a dir, el 22,1% de tot l’Estat, seguit de Madrid, amb 352, i València, amb 343.

A nivell estatal i per subsectors d’activitat, el nombre més important de firmes correspon a fabricants d’envasos i materials d’envàs de plàstic (900), seguit de paper i cartró (710), envasos de fusta (702), maquinària d’envàs i embalatge (615), i els fabricants d’etiquetatge, codificació i marcatge (301).

El director de projectes de la consultora marketAAD i autor de l’informe, Adrià Llacuna, ha recordat que aquest increment de la facturació s’ha produït en un moment de “conjuntura geopolítica inestable, inflació i augment de costos”. Amb tot, ha afegit que l’impuls generalitzat de la xifra de negocis no sempre s’ha traslladat a un increment de marges de beneficis.

Segons l’analista, el sector està de “rabiosíssima actualitat” per la gran quantitat de normatives que busquen millorar la sostenibilitat dels embalatges i les empreses que el formen han entomat aquesta transformació  millorant l’eficiència de processos i innovant en materials. “Cadascun dels subsegments té una resposta específica a la sostenibilitat que és el nou marc de referència on s’està movent la indústria”, ha dit Llacuna. Entre els reptes del sector, hi ha l’exigència del consumidor que cada cop busca més la sostenibilitat i també el marc regulatori que obliga les indústries a adaptar-se.  

En la mateixa línia, el director d’Hispack, Xavier Pascual, ha reivindicat el caràcter estratègic del ‘packaging’, un sector amb “molta transversalitat” que dona servei a gran part del teixit empresarial.

Reflectint el bon moment del sector, la fira creixerà un 18% en nombre d’empreses i un 12% en superfície. Així, al saló, que és triennal, hi seran presents més de 780 expositor directes de 28 països i 1.250 marques representades. En total, ocuparan 36.000 metres quadrats del recinte de Gran Via incloent la fira Graphispag. L’organització espera 27.000 visitats, els 10% del quals internacionals. Hispack és el segon certamen organitzat per Fira de Barcelona amb més visitants, per darrere d’Alimentaria.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió