Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

El Mercat de les Flors presenta una revisió del Ballet Triàdic i una peça sobre l’amor i la violència

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El Mercat de les Flors ha presentat dos nous muntatges que es podran veure aquest cap de setmana en el marc del festival Dansa Metropolitana. Per una banda, la companyia de Taiat Dansa mostrarà ‘Tres’, una revisió del mític Ballet Triàdic amb tres peces ideades per tres coreògrafs Rachid Ouramdane, Ismael Ivo i Taiat Dansa. Per la seva banda, la coreògrafa franco-austríaca Gisèle Vienne arriba al Mercat de les Flors amb la seva darrera creació ‘Crowd’, una peça amb quinze ballarins que medita sobre l’amor i la violència dins d’una “rave catàrtica”. La proposta, d’una de les creadores més actuals d’Europa, s’endinsa en un espai on els joves “s’abandonen a la música electrònica”. Els muntatges es podran veure entre divendres i diumenge.

A ‘Tres’ del Ballet Triàdic les coreògrafes exploren en les possibilitats i la revolució visual, estètica, espacial i performativa del Ballet Triàdic d’Oskar Schlemmer.

Publicitat

Una de les directores de Taiat Dansa Meritxell Barberà ha explicat que la peça reflexiona sobre la importància que va tenir aquest Ballet Triàdic en la història de l’art i la revolució estètica que va suposar en el seu moment.

Això sí, Barberà ha puntualitzat que no va ser una revolució en el món de la dansa perquè els intèrprets no podien ballar de forma “lliure” i “fluida”.

La peça està dirigida per Taiat Dansa però coreografiada pels tres creadors, on cadascú s’encarrega d’una seqüència coreogràfica per compondre les tres parts d’aquest ballet. L’elenc de tres ballarins està modificat i el protagonitzen tres dones, enlloc de dos homes i una dona com en el repartiment original de Schlemmer.

‘Tres’ està dividia en tres escenes i busca aprofundir en la unió d’aquest col·lectiu imparell i en totes les seves possibles consideracions coreogràfiques, espacials i de relació entre les tres ballarines, aprofundint també en allò emocional i personal que suposa el col·lectiu més petit.

 “Totes les danses d’aquesta peça estaran portades a l’extrem, gairebé a l’extenuació del cos, per tornar el moviment d’aquesta històrica proposta també cap a allò primitiu, instintiu, cap a una qualitat de moviment emergent i humanitzar les tres ballarines que componen aquest elenc coreogràfic”, han concretat.

<strong>La peça “inquietant” de ‘Crowd”</strong>

Pel que fa a ‘Crowd’, és una producció que arriba després que la coreògrafa Gisèle Vienne s’hagi interessat en els últims anys pel costat fosc de les persones i per la necessitat de violència. Així, ‘Crowd’ es planteja com una peça inquietant que fixa la mirada al costat més obscur de les persones. La intensitat de la música i l’emoció que uneix aquestes persones crearan una muntanya russa emocional i un gran nombre de trastorns interrelacionats.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió