Dissabte, 24 de juliol de 2021 - Edició 1094
La República

El Govern defensa el projecte de desdoblament de la C-16 de Berga a Bagà malgrat no aparegui al projecte de pressupostos

ACN Manresa.-La delegada a la Catalunya Central, Alba Camps, ha refermat l’aposta del Govern per desdoblar la C-16 en el tram que va de Berga a Bagà malgrat no aparegui […]

Avatar
Agències 31/01/2020

ACN Manresa.-La delegada a la Catalunya Central, Alba Camps, ha refermat l’aposta del Govern per desdoblar la C-16 en el tram que va de Berga a Bagà malgrat no aparegui al projecte de pressupostos. Durant l’acte de presentació dels comptes a la Catalunya Central, Camps ha explicat que el desdoblament no s’ha inclòs perquè per una qüestió dels terminis amb les al·legacions -que es resoldran aquest any- això impedirà que es pugui licitar l’obra en aquest període. La delegada ha insistit en el fet que s’estan seguint els terminis previstos i que ja va plantejar l’estiu passat el conseller de Territori, Damià Calvet. El desdoblament, que millorarà la seguretat a la via, abastarà una longitud de 21 quilòmetres i costarà 178 MEUR, quatre cops menys que desdoblar la carretera sencera.

Aquest és el quart projecte que es presenta per desdoblar la carretera, i la novetat que recull és que en el tram de tres carrils el del mig serà reversible. És a dir, el carril del mig servirà com a carril cap al nord o cap al sud en funció del trànsit que hi hagi. La direcció es canviarà amb una màquina que no s’ha vist mai a l’estat espanyol, però que ja s’utilitza als Estats Units. El projecte es divideix en dues intervencions: el desdoblament de l’actual carretera entre Berga i Cercs per assolir una calçada amb quatre carrils –dos carrils per sentit, amb una barrera central fixa; i la implantació d’un tercer carril mòbil entre Cercs i Bagà.