ACN Barcelona – La secció Un Impulso Colectivo del D’A – Festival de Cinema de Barcelona celebra aquest any el seu desè aniversari amb una programació formada per films com ‘Alteritats’, de Nora Haddad i Alba Cros Pellisé; ‘Dos dies i l’eternitat’, de Marc Esquirol; ‘Sóc vertical però m’agradaria ser horitzontal’, de María Antón Cabot; ‘Inmotep’, de Julián Génisson; ‘Misión a Marte’, d’Amat Vallmajor, o ‘Upon Entry’, d’Alejandro Rojas i Juan Sebastián Vasquez, entre d’altres. 39 curtmetratges inèdits a Catalunya competiran en la secció Un Impulso Colectivo – Curts. Entre els directors hi ha noms destacats com Andrés Duque, Ana Pfaff, Carolina Astudillo, Andrea Jaurrieta o Ramón Lluís Bande.
La secció Un Impulso Colectivo es va convertir fa un any en competitiva i la millor pel·lícula de la secció rebrà un premi de 5.000 euros. El jurat de la secció està format per Eugenia Mumenthaler, productora de films com ‘El agua’; Alberto Lechuga, crític cinematogràfic i director de la revista SoFilm; i la directora de cinema Zaida Carmona.
Entre les pel·lícules programades per aquesta desena edició d’Impulso Colectivo hi ha ‘Alteritats’, de Nora Haddad i Alba Cros Pellisé; ‘Cando toco un animal’, d’Ángel Filgueira; ‘Dos dies i l’eternitat’, de Marc Esquirol; ‘Inmotep’, de Julián Génisson; ‘La mecánica de los fluidos’, de Gala Hernández López; ‘La quietud en la tormenta’, d’Alberto Gastesi; ‘Las tierras del cielo’, de Pablo García Canga; ‘Misión a Marte’, d’Amat Vallmajor del Pozo; ‘Notas sobre un verano’, de Diego Llorente; ‘Sóc vertical però m’agradaria ser horitzontal’, de María Antón Cabot; ‘Sonoma’ d’Albert Pons Cabanes i Xavier Lozano; ‘Toda una vida’, de Marta Romero, i ‘Upon Entry’, d’Alejandro Rojas i Juan Sebastián Vasquez.
Algunes de les pel·lícules arribaran al festival després del seu pas pel certamen de Màlaga com és el cas d’‘Alteritats’ o ‘Upon Entry’.
Com a sessions especials fora de competició es veurà ‘El fantástico caso del Golem’, dels mtics Burnin’ Percebes, amb una comèdia que reuneix un repartiment de luxe format per Brays Efe, Bruna Cusí, Luis Tosar, Anna Castillo o Nao Albet; i es rebrà Velasco Broca, amb ‘Alegrías riojanas’, migmetratge premiat a Austin i Sant Sebastià.
Curtmetratge
El festival dona un pas més en la consolidació de l’espai dedicat als curtmetratges espanyols i catalans i, a més del Premi del Públic, es concedirà un premi oficial dotat amb 1.000 euros per al millor cineasta de la secció.
Un Impulso Colectivo – Curts presentarà 39 curtmetratges, tots inèdits a Catalunya, dividits en cinc programes temàtics. Alguns dels noms destacats de la secció són l’estrena mundial del nou treball d’Andrés Duque, ‘Medea’; Andrea Jaurrieta amb ‘Ballenas aplastadas por el hielo’; Ramón Lluís Bande amb un nou exercici de memòria històrica a ‘Contracampos’; Leire Apellaniz, productora d’Espíritu sagrado, amb ‘La concha’; Carolina Astudillo amb ‘La muchedumbre reaparecerá siempre’; ‘Sushi’, d’Iván Morales, protagonitzat per Àlex Monner; ‘Castells’, de Blanca Camell, presentat a Locarno 2022 i protagonitzat per Carla Linares (Goya a la millor actriu secundària per La maternal); ‘Femer’, d’Ana Pfaff i Jaume Coscollar i fotografia d’Artur Tort; ‘La niña màrtir’, de María Pérez Sanz (guanyadora del premi Talents al D’A 2021); o el multipremiat Adrià Guxens amb ‘Un soroll llunyà’.
Des de l’organització han remarcat que des de la primera edició, el 2014, Un Impulso Colectivo ha fet costat “al cinema independent espanyol, fet des dels marges, normalment de la mà d’autors joves que exploraven noves formes narratives i estètiques, innovadores i arriscades, i que posaven el seu focus en temàtiques diverses i lliures, amb mirada crítica i suplint amb gran inventiva les limitacions de pressupost”. Cineastes com Víctor Moreno, Luis López Carrasco, Chema García Ibarra, Juan Cavestany, Jonás Trueba, Elena Martín o Marc Ferrer.


