ACN Barcelona.-El Consell General de Turisme de Barcelona ha aprovat aquest dijous un pressupost de gestió de 15,3 MEUR, així com el pla d’accions, que posarà el focus en el mercat nord-americà. La partida que més s’incrementa dels comptes és la promoció, que puja un 5% respecte l’any passat. Pel que fa a les accions, es contempla la presència directa en més de trenta mercats emissors però posar el focus en Nord Amèrica, i el mercat domèstic, tant estatal com català. D’altra banda, s’aposta per la captació de congressos i convencions, l’estratègia LGTBI i es treballarà en l’ampliació de l’oferta cultural especialment en el cas dels visitants repetidors, que són el 49% del total.
L’aprovació ha tingut lloc aquest dimecres en el marc de la reunió anual que el Consell General de Turisme ha celebrat a l’Ajuntament de Barcelona amb la presència del regidor de Turisme i Indústries Creatives i vicepresident primer del comitè executiu, Xavier Marcé; el president del comitè executiu de Turisme de Barcelona, Eduard Torres, i del vicepresident segon, Jordi Clos. Marcé ha afirmat que “cal ampliar els atractius que la ciutat ofereix als visitants així com ampliar el perímetre territorial del turisme a Barcelona i la seva àrea metropolitana”. També ha manifestat la voluntat de millorar les estratègies de gestió turística “per aconseguir anticipar-se als fluxos turístics globals”. De la seva banda, Torres ha afirmat que els comptes tenien un caràcter continuista però que en funció de la nova estratègia de màrqueting i d’altres variable es podrà visualitzar un nou pressupost de cara al 2021.El Pla d’Accions 2020 té com a grans eixos la finalització de l’estratègia de màrqueting, la creació de nous imaginaris i la definició d’escenaris de gestió per administrar els fluxos turístics que rep la ciutat. També es treballarà al voltant de la reflexió sobre els serveis de bus turístic feta a partir del Pla de mobilitat turística de l’Ajuntament, per incorporar altres sectors com al ciència i la tecnologia, repensar el model de comercialització i la incorporació de l’àmbit metropolità. Entre els objectius generals del pla hi ha la sostenibilitat, la governança públic-privada, la promoció integrada de la ciutat, la convivència, la cultura i Barcelona com a porta d’entrada. I entre els concrets destaca el llegat del turisme de reunions, la transformació digital i la promoció dels valors culturals i de l’estil de vida de la destinació. Pel que fa als mercats, es continuarà treballant en accions segmentades avançant en la micro-segmentació de públics turístics, la Barcelona Convention Bureau treballarà per captar congressos i convencions i es desplegarà el projecte ‘Barcelona Legacy’ per potenciar el retorn social del turisme de reunions i l’efecte multiplicadors en altres sectors econòmics.Destaca també l’estratègia LGTBI amb un seguit d’accions per aconseguir que se celebri a Barcelona la convenció mundial de l’International Gay and Lesbian Travel Association el 2023, la incorporació del turisme religiós i científic i el manteniment de l’aposta per l’enogastronòmic i l’esportiu. El plans inclouen també mantenir la tasca d’estudis i enquestes de perfil i de coneixement i previsió de l’activitat turística.