Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

El Consell General de Turisme de Barcelona gestionarà 15,3 MEUR el 2020 i posarà el focus en el mercat nord-americà

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-El Consell General de Turisme de Barcelona ha aprovat aquest dijous un pressupost de gestió de 15,3 MEUR, així com el pla d’accions, que posarà el focus en el mercat nord-americà. La partida que més s’incrementa dels comptes és la promoció, que puja un 5% respecte l’any passat. Pel que fa a les accions, es contempla la presència directa en més de trenta mercats emissors però posar el focus en Nord Amèrica, i el mercat domèstic, tant estatal com català. D’altra banda, s’aposta per la captació de congressos i convencions, l’estratègia LGTBI i es treballarà en l’ampliació de l’oferta cultural especialment en el cas dels visitants repetidors, que són el 49% del total.

L’aprovació ha tingut lloc aquest dimecres en el marc de la reunió anual que el Consell General de Turisme ha celebrat a l’Ajuntament de Barcelona amb la presència del regidor de Turisme i Indústries Creatives i vicepresident primer del comitè executiu, Xavier Marcé; el president del comitè executiu de Turisme de Barcelona, Eduard Torres, i del vicepresident segon, Jordi Clos. Marcé ha afirmat que “cal ampliar els atractius que la ciutat ofereix als visitants així com ampliar el perímetre territorial del turisme a Barcelona i la seva àrea metropolitana”. També ha manifestat la voluntat de millorar les estratègies de gestió turística “per aconseguir anticipar-se als fluxos turístics globals”. De la seva banda, Torres ha afirmat que els comptes tenien un caràcter continuista però que en funció de la nova estratègia de màrqueting i d’altres variable es podrà visualitzar un nou pressupost de cara al 2021.El Pla d’Accions 2020 té com a grans eixos la finalització de l’estratègia de màrqueting, la creació de nous imaginaris i la definició d’escenaris de gestió per administrar els fluxos turístics que rep la ciutat. També es treballarà al voltant de la reflexió sobre els serveis de bus turístic feta a partir del Pla de mobilitat turística de l’Ajuntament, per incorporar altres sectors com al ciència i la tecnologia, repensar el model de comercialització i la incorporació de l’àmbit metropolità. Entre els objectius generals del pla hi ha la sostenibilitat, la governança públic-privada, la promoció integrada de la ciutat, la convivència, la cultura i Barcelona com a porta d’entrada. I entre els concrets destaca el llegat del turisme de reunions, la transformació digital i la promoció dels valors culturals i de l’estil de vida de la destinació. Pel que fa als mercats, es continuarà treballant en accions segmentades avançant en la micro-segmentació de públics turístics, la Barcelona Convention Bureau treballarà per captar congressos i convencions i es desplegarà el projecte ‘Barcelona Legacy’ per potenciar el retorn social del turisme de reunions i l’efecte multiplicadors en altres sectors econòmics.Destaca també l’estratègia LGTBI amb un seguit d’accions per aconseguir que se celebri a Barcelona la convenció mundial de l’International Gay and Lesbian Travel Association el 2023, la incorporació del turisme religiós i científic i el manteniment de l’aposta per l’enogastronòmic i l’esportiu. El plans inclouen també mantenir la tasca d’estudis i enquestes de perfil i de coneixement i previsió de l’activitat turística.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió