ACN Barcelona – El Banc Santander ha obtingut un benefici de 4.894 milions d’euros al primer semestre del 2022, el que suposa un 16% més si es compara amb el mateix període de fa un any. Segons el balanç de resultats entregat aquest dijous per l’entitat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), el grup Santander ha aconseguit els seus beneficis de forma equilibrada entre Europa, Nord Amèrica i Sud Amèrica, amb especial pes per Espanya, el Regne Unit, els Estats Units, Mèxic i Brasil. Pel que fa a la ràtio de morositat, l’entitat la xifra en un 3,05%, el que suposa dues dècimes menys que al trimestre anterior.
Segons les dades de la principal entitat financera de l’Estat, els crèdits i els dipòsits han augmentat un 6% i un 5%, respectivament, i els ingressos totals van avançar un 4%. El banc que president Ana Botín també ha destacat el seu nivell d’internacionalització. De fet, el negoci espanyol de l’entitat suposa només l’11% del benefici total del grup.
Així mateix, el banc ha destacat el nou increment de l’ús de canals digitals per part dels seus clients. Ara, el 56% de les seves vendes ja es fan via web o mòbil. El nombre de clients que utilitza aquests canals també va pujar un 10%, fins a 50 milions els darrers mesos. Amb aquests resultats, la direcció de l’entitat càntabra manté per al 2022 la seva intenció de distribuir als accionistes el 40% del benefici ordinari per mitjà de dividends en efectiu i recompra d’accions.
Durant la presentació dels resultats, la presidenta del banc, Ana Botín, ha destacat els “bons resultats” del primer trimestre i ha assegurat que aquests mostren “la fortalesa i eficiència del model”. “En endavant, el context econòmic serà probablement difícil per als governs, els bancs centrals, els ciutadans i les empreses. Els bancs continuem sent part de la solució i, com fins ara, veiem el camí de col·laboració entre tots els agents econòmics i socials, i els bancs com la via per continuar recolzant les economies i els nostres clients”, ha ressaltat.