ACN Barcelona – El Maldà ha presentat el monòleg ‘Quan la vaig conèixer’ protagonitzat per Daniel Anglès, que es podrà veure des del 22 de gener al 9 de febrer. Es tracta d’una adaptació en català de l’èxit de l’off Broadway de Jonathan Tolins amb direcció de Jumon Erra i inspirada en la cantant i actriu nord-americana Barbra Streisand. Anglès s’estrena amb un monòleg que és la història entre dos personatges en extrems oposats: un jove a l’atur lluny de casa i una diva reconegudíssima i excèntrica. L’autoficció es presenta com una comèdia sobre el preu de la fama, el valor de les coses i les fantasies més profundes. El Maldà també ha presentat la reposició d’’Amor a mort’ de The Feliuettes, que estrena segona temporada del 16 de gener al 9 de febrer.
Després de més de 25 anys sense realitzar professionalment un espectacle íntegrament de text, Anglès assumeix el repte de posar-se al capdavant d’un monòleg de 65 minuts en què dona veu a cinc personatges. El reconegut director d’escena, apassionat per Barbra Streisand, planteja un projecte en què queda la porta oberta de fins a quin punt és una experiència personal.
‘Quan la vaig conèixer’ (‘Buyer & Cellar’) és una comèdia que planteja una particular premissa fictícia: un actor sense feina a Los Angeles va a treballar al soterrani de Malibú de Barbra Streisand, on l’artista té instal·lada una mena de galeries comercials amb tot el seu arsenal de col·leccions. Aquest punt de partida aborda la solitud dels famosos, l’atracció amor/odi entre els homes gais i les dives i la nostàlgia que s’amarga rere el narcisisme de certs artistes.
El soterrani es converteix en un “espai segur” perquè els dos personatges es coneguin, barallin, juguin, es malinterpretin i descobreixin que tenen més en comú del que pensaven. El monòleg, doncs, tracta qüestions com la no acceptació ni estimació, el fet de sentir que tens una mena de tara i l’obsessió per la recerca de la perfecció i la bellesa.
En roda de premsa, Anglès ha explicat que el monòleg està basat en biografia i declaracions reals de Streisand així com amb un llibre de fotografies de la reforma de la casa de la cantant a Malibú.
La comèdia sensible, on Anglès no canta, és ficció, però juga amb la idea que el públic no tingui clar si el que s’està explicant va succeir o no. De fet, Anglès va establir-se uns mesos a Los Angeles l’any 2000 i ha reconegut que es genera el dubte de si ell va ser aquest actor que va compartir moments amb la cantant.
A més a més, com que el text s’inspira en un fet real, per Anglès s’interpel·la a qualsevol persona que ha triomfat en el seu camp i que té una obsessió per la recerca de la perfecció i la bellesa.
<strong>Retorn d’‘Amor a mort’</strong>
D’altra banda, El Maldà també ha anunciat el retorn d’Amor a mort’, un espectacle sobre l’amor en totes les seves formes i continguts. La comèdia musical tracta de tres muses de l’amor que estan tristes perquè l’amor ha mort.
Laia Alsina i Riera, Maria Cirici, Laura Pau i Isabel Acosta al piano amb direcció d’Eu Manzanares porten a escena una reflexió sobre l’amor des del sentit més ampli de la paraula.
El quart espectacle de The Feliuettes aborda la relació dels humans amb l’amor i planteja dubtes al voltant de l’amor incondicional, el poliamor, el ‘ghosting’, les inseguretats i l’autoestima. Tot plegat amb una profunditat que “toca la fibra” i “punxa a l’espectador”.
‘Amor a mort’ vol preguntar-se què és l’amor avui en dia i com es gestiona després que el paradigma de l’amor hagi deixat d’existir. “Les dones busquen homes que no existeixen i els homes busquen dones que estan deixant d’existir. Estem en un moment en què ningú sap ben bé com s’han de fer les coses”, ha detallat la companyia en roda de premsa.
L’espectacle que oferirà El Maldà és una mena de cabaret que passa d’un lloc a l’altre i conté diversitat de sorpreses, música i humor.


