Edició 2704

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de desembre del 2025
Edició 2704

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de desembre del 2025

Cérvols voladors, vaques amb paracaigudes o ramats de zebres són algunes mostres d’art a les carreteres del Pirineu

|

- Publicitat -

ACN Sort – El Pirineu no queda al marge de les expressions artístiques i algunes d’aquestes mostres es poden veure circulant per les seves carreteres. A la L-511, entre Isona i Coll de Nargó, els conductors es troben pintades a la calçada un ramat de zebres que ocupa tot un carril. Són dos animals adults i tres de petits. A la LV-5223, entre Sort i Llessui han personalitzat alguns senyals de precaució d’animals. Ara, les vaques porten paracaigudes i els cérvols, ales per volar. L’art no és solament propi de les carreteres i tots els que han caminat pel bosc del Gerdar (Pallars Sobirà) s’han topat amb un senyal que alerta de la presència de Minairons. A alguns camins hi ha vaixelles penjades als arbres.

<strong>Minairons</strong>

Publicitat

Els Minairons són éssers remenuts i molt treballadors que neixen la nit de Sant Joan de les falgueres i habiten al Pirineu. Es guarden en canuts i quan es destapen surten disparats cridant “què farem?, què direm?; què farem?, què direm?” Són molt treballadors i si no els manes res són capaços de girar-se en contra.

Si el senyal de Minairons es pot veure en un bosc, en un camí del municipi de Sort hi ha vaixelles penjades als arbres. Plats, tasses, safates o teteres es poden apreciar lligades als troncs. En aquest mateix camí també hi ha rajoles penjades a manera de quadre.

<strong>Art Mural</strong>

Totes aquestes expressions artístiques són anònimes, però n’hi ha moltes altres que no ho són com l’art mural. A molts pobles del Pirineu, igual que a la resta del país, es poden apreciar murals a les seves parets. Arcalís, Tavascan, Baró, Vilamur o Palau de Noguera en són alguns exemples on podem trobar aquestes expressions artístiques. En aquest cas no es tracta d’art anònim i el firmen artistes com Nil Safont, Xavi Pedemonte o Peter Alan Hull.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió