Edició 2101

Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

CCOO i UGT donen suport als indults en un comunicat conjunt

- Publicitat -

ACN Madrid.-Les confederacions sindicals CCOO i UGT han fet públic aquest dimarts un comunicat conjunt on donen suport als indults als presos independentistes com a gest “imprescindible” per a “un nou temps polític”. Les dues centrals sindicals apunten que emeten aquest criteri “conscients que les decisions polítiques que s’adoptin condicionen el context econòmic i socials on aspirem que evolucionin les reivindicacions dels treballadors”, perquè “Espanya s’enfronta a reptes i oportunitats estratègiques en els pròxims anys”.

Les centrals sindicals recorden que l’Estat “ha de reconduir algunes de les crisis polítiques profundes que ha patit l’última dècada” i especialment “els fets que han tingut lloc a Catalunya des de la tardor del 2017”. Per aquest motiu recorden que “les vies de negociació entre les diverses forces polítiques catalanes, d’una banda, i de les institucions d’autogovern català amb les del conjunt del país, de l’altra, tenen un paper decisiu a jugar”. Un paper, afegeixen, que “va ser manifestament millorable anteriorment”.Per aquest motiu, i “per propiciar aquest escenari de diàleg i de negociació”, les centrals sindicals consideren “evident” que la permanència a la presó de líders polítics i socials catalans és un “impediment seriós” a l’escenari de diàleg i de negociació. “Des d’aquest punt de vista les confederacions sindicals de CCOO i UGT entenem que un procés d’indult és condició necessària –malgrat que amb tota seguretat no suficient- per superar episodis passats”. “Cal recuperar el valor del diàleg, la negociació, la voluntat d’acord”, conclouen, “i per això el concurs d’aquestes persones referents als seus partits i moviments socials, que ja han passat un període llarg a la presó, és imprescindible”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes