CCOO avisa de mobilitzacions si cal defensar la reducció de la jornada laboral i UGT demana suport als partits

|

- Publicitat -

ACN Madrid – Els sindicats CCOO i UGT han lamentat aquest divendres que la patronal espanyola CEOE s’hagi desmarcat de l’acord tancat amb el govern espanyol per reduir la jornada laboral fins a les 37,5 hores i han fet una crida als partits a avalar a la proposta al Congrés malgrat que no vingui de la mà dels empresaris. Durant l’acte per presentar el pacte, el líder de CCOO, Unai Sordo, també ha avisat que no descarta convocar mobilitzacions als carrers si la proposta troba reticències entre les formacions polítiques. Per la seva part, el líder d’UGT, Pepe Álvarez, ha demanat als partits que siguin “conseqüents” i facin costat a una mesura que té un ampli suport entre els votants de tots els colors polítics.

L’absència de la patronal a la firma que ha tingut lloc aquest divendres al Ministeri de Treball ha sigut objecte de comentaris dels sindicats, que haurien preferit un pacte “tripartit” però que obren la porta als empresaris a sumar-se quan consideri al front a favor de la reducció de la jornada. “No es pot atorgar dret de veto a ningú a les negociacions del marc del diàleg social”, ha manifestat Sordo abans de ressaltar que els sindicats han complert amb el seu deure.

Publicitat

Pel que fa a la tramitació parlamentària de l’acord -que haurà de passar pel Congrés, on no hi ha per ara una majoria confirmada perquè tiri endavant- Sordo ha dit ser conscient que el procés inclourà “dificultats”. “És probable que el text pugui patir modificacions i som conscients que haurem de fer un seguiment d’aquestes tramitacions parlamentàries. Ja hem començat a tenir contactes amb els diferents grups parlamentaris per explicar per què cal provar aquesta norma, quins són els beneficis”, ha detallat.

“La CEOE també jugarà el seu paper i pressionarà i treballarà amb els grups. Segurament hi ha un escenari on no és impossible que l’aprovació d’aquesta norma acabi sent bloquejada a les Corts Generals. Nosaltres farem un seguiment també d’aquesta activitat de CEOE per intentar contrarestar-la. Tothom té la legitimitat democràtica per fer les aportacions que consideri oportunes i tant de bo aquestes aportacions comportin a un text que conciti una gran majoria parlamentària”, ha reblat.

Per part de la UGT, Pepe Álvarez ha dit que la CEOE té “l’oportunitat” de continuar parlant amb ells sobre la nova jornada de 37,5 hores encara que avui no hagi signat l’acord en presència de la vicepresidenta Yolanda Díaz. “Avui no tanquem res, obrim un procés, som plenament conscients que aquest serà un procés complex en què ens agradaria anar sumant i hem de parlar per poder configurar una amplíssima majoria al Congrés dels Diputats. Una majoria que mostri allò que reflecteix la societat”, ha remarcat.

Dirigint-se als partits que encara no s’han posicionat a favor de la reducció de la setmana laboral, el líder sindical ha ressaltat que les enquestes disponibles mostren que dos de cada tres ciutadans volen aquesta mesura. “Convido els grups parlamentaris a que si realment volen que els ciutadans es vegin plenament representats en la sobirania popular entrin en aquest procés i siguin clars a l’hora de manifestar quines són les posicions”, ha reblat.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió