Edició 2704

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de desembre del 2025
Edició 2704

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de desembre del 2025

Carlos Sadness publica el cinquè àlbum ‘Realismo mágico’, un “acte revolucionari” a favor de les emocions

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El cantant barceloní Carlos Sadness ha publicat el cinquè disc ‘Realismo mágico’ (Sony Music), que reivindica les emocions com la tendresa, l’empatia i la generositat davant d’un context d’elevat consum i de velocitat que condiciona les relacions. El treball, que va a recerca de la màgia de les persones, recupera la sonoritat habitual de la icona de l’indie pop espanyol. Amb un segell propi consolidat tant a l’Estat com a l’Amèrica Llatina, Sadness explica a l’ACN que en l’època actual les qüestions emocionals tenen “menys espai” i que per això les planteja com a “acte revolucionari”. Davant d’un context musical “monotemàtic” al voltant del sexe, diu que li agrada fer un disc que està “a l’altra banda de la hipersexualització”.

Després d’haver protagonitzat un concert amb ‘sold out’ a la Sala Apolo aquest dijous i amb una agenda farcida de concerts en festivals d’arreu de l’Estat i a Llatinoamèrica, Sadness afirma en una entrevista a l’Agència Catalana de Notícies (ACN), que l’essència i segell propi que el caracteritzen no s’han perdut en el nou disc i que vol tornar a “abraçar” la sonoritat dels anteriors àlbums. “És el disc en el que he descartat més cançons, perquè tenia la sensació que hi havia coses que ja havia dit”, assenyala.

Publicitat

El fil conductor de ‘Realismo mágico’ són els estels, un element present en totes les lletres. Un exemple n’és el tema èpic ‘Big Bang’, una cançó amb una sonoritat “més antiga” que s’allunya del caràcter més urbà per connectar amb el folk amb una lletra existencial. ‘Big Bang’ tracta de la vida com a eternitat i com el Big Bang, com a inici de tot, pot ser la manera de conèixer-se a un mateix i entendre el seu sentit.

Pel que fa a ‘Personita Buena’ és una proposta que gira al voltant de la generositat i la bondat. “Valoro molt que la gent tingui bondat, és una característica que m’enamora de les persones”, reconeix.

El compositor es mostra preocupat per una societat que tendeix a la uniformitat. “Sembla que tots haguem de ser la mateixa persona, amb uns cànons que tots hem de tenir iguals. Amb una mateixa cara, gustos, maneres de fer bromes”, alerta. Per això, Sadness explica que fa un temps va conjurar-se per recuperar la seva identitat pròpia i connectar amb aquelles coses que l’identifiquen encara que no estiguin de moda.

En aquest sentit, l’autor subratlla que està d’acord que l’art “parli de tot” i que no veu malament que hi hagi música amb un contingut sexual. “El problema és quan tot agafa el mateix caire i no hi ha alternativa. Quan tot és monotemàtic i sembla que per estar d’actualitat s’hagi de fer això”, analitza.

Malgrat que el seu disc hi ha cançons com ‘Vibramos’ o ‘Jugo de guayaba’ amb contingut sexual, l’artista diu que li agrada fer un disc que estigui “a l’altra banda de la hipersexualització”. “No tot és això. Em fa ràbia les persones que estan tota l’estona hipersexualitzant les coses”,  argumenta. I és que pel músic, la tendresa esdevé una qüestió revolucionària “quan tothom li dona l’esquena i està mirant cap a un altre costat”.

“Quan alguna cosa és absolutament mainstream és perquè connecta amb tothom, inclòs amb les persones amb menys sensibilitat. A mi m’ha passat que sempre m’han dit que les cançons són massa sensibles. Hi ha gent a qui li fa vergonya sentir coses i acceptar que hi ha frases que el poden emocionar”, reflexiona.

Feia quatre anys que el barceloní no publicava nou disc, encara que al llarg d’aquest temps ha fet desenes de concerts i publicat nombrosos singles. En aquest sentit, es mostra content d’haver-se pogut “permetre aquest temps” i que el públic ho hagi assumit.

Amb una música a cavall entre el Mediterrani i Llatinoamèrica, Sadness confessa que l’Amèrica Llatina ha deixat empremta en la seva obra. De fet, l’autor aplaudeix l’aposta per la cultura i la importància que se li dona en desenes de països de l’altra banda de l’Oceà Atlàntic. “Allà la cultura és quelcom fonamental. Aquí potser els herois són els esportistes però allà ho són els artistes”, aplaudeix.

El disc amb la col·laboració de tres artistes mexicanes com Melissa Robles, Ximena Sariñana i Carla Morrison, també compta amb la presència de la catalana Suu amb el tema ‘Vibramos’. Sadness ja va col·laborar amb Suu amb ‘Barcelona tropical’ fa dos anys amb un tema en català. Tot i que encara no pot determinar quan ho farà, el músic “té al cap” publicar un disc en llengua catalana en un futur.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió