Dimecres, 20 de gener de 2021 - Edició 909
La República

Bizum acaba el 2020 amb 16,6 milions d’usuaris, més del doble que l’any anterior

ACN Barcelona.-Bizum, la plataforma de pagament per mòbil de la banca espanyola, va tancar el 2020 amb 13,6 milions d’usuaris, més del doble dels 6,25 milions del 2019. Segons ha […]

Avatar
Agències 11/01/2021

ACN Barcelona.-Bizum, la plataforma de pagament per mòbil de la banca espanyola, va tancar el 2020 amb 13,6 milions d’usuaris, més del doble dels 6,25 milions del 2019. Segons ha informat la mateixa companyia en un comunicat, el ritme d’altes diàries ha sigut de 20.100 usuaris, un creixement que ha superat l’objectiu d’arribar als 12 milions d’usuaris. L’increment de persones que fan servir Bizum s’ha vist reflectit en el nombre d’operacions que es van triplicar al llarg del 2020, arribant a 290 milions des de la seva creació el 2016, de les quals més d’un 70% corresponen a l’any passat. El volum de les transaccions ja acumula 14.000 milions d’euros en quatre anys, de les quals 10.200 milions es van fer el 2020.

Durant 2020, l’import mitjà per operació amb Bizum va ser de 48,3 euros, cosa que indica que aquesta plataforma es va usar sobretot per a pagaments quotidians.”La universalitat de Bizum i el fet que sigui un projecte conjunt de la banca espanyola fan que cada vegada més usuaris confiïn en el servei. El 2020 hem assolit una massa crítica àmplia que ja ha incorporat Bizum a la seva vida quotidiana, tant per a pagaments entre persones com a comerços electrònics, el que queda reflectit en els creixements exponencials que estem experimentant”, ha afirmat al comunicat Ángel Nigorra, director general de Bizum.El pes del comerç on-lineDes del seu llançament a finals de 2019, els usuaris ha realitzat ja més 850.000 compres a Internet per valor de 54 milions d’euros, amb un import mitjà de 54 euros. Al final del 2020, més de 6,9 milions d’usuaris comptaven amb la seva clau Bizum, que permet realitzar compres a la xarxa de forma segura segons els criteris de doble autentificació, en els més de 8.000 comerços adscrits.Per la seva banda, la situació excepcional viscuda per la pandèmia ha incrementat notablement la solidaritat dels usuaris. Així, les més de 2.500 ONG associades han rebut a través de Bizum més de 285.000 donacions que superen els 10,8 milions d’euros.Objectius pel 2021Bizum s’ha marcat com a objectiu pel 2021 arribar a 20 milions d’usuaris, i comptar amb 18.000 comerços online que acceptin aquesta solució de pagament. A més, es plantegen desenvolupar nous projectes, “com ampliar les nostres experiències en pagaments presencials”, afegeix Nigorra. L’any passat, Bizum llançar la seva primera experiència en pagaments presencials. Amb això, des del mes de desembre, els usuaris poden realitzar operacions presencials mitjançant QR a les administracions de Loteries i Apostes de l’Estat. Només durant un mes, es van realitzar prop de 7.000 operacions, tant pagaments com cobraments, amb Bizum per valor de prop de 500.000 euros.

Relacionats