Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

Barcelona incorpora 69 ‘ecobusos’ amb l’objectiu que tota la flota de vehicles estàndards i articulats ho sigui el 2024

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) incorpora 69 nous ‘ecobusos’: 23 són 100% elèctrics i 46 híbrids (elèctrics i de gas natural comprimit). L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha indicat que és un “pas important” per tenir una flota “més ecològica, neta, ràpida i eficient” i ha destacat que s’ha fet una inversió de 40 milions. La presidenta de TMB, Rosa Alarcón, ha recordat que un repte pendent és la T-Mobilitat. El vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, l’ha entomat personalment. “No tinc excusa”, ha dit, assegurant que es posarà en marxa aquesta legislatura. També en relació a aquesta targeta, ha afegit que tenen prevista una prova pilot pel Mobile World Congress (MWC).

Els 69 nous autobusos, una part dels quals s’ha mostrat aquest dimecres a l’avinguda Maria Cristina, van ser contractats el 2020 en dos concursos públics isón una part del pla per renovar i actualitzar ambientalment els autobusos urbans. Els 23 que són 100% elèctrics són tots articulats, de 18 metres de longitud i equipats amb pantògrafs per a la càrrega de les bateries. Les empreses fabricants són Solaris i Irizar. Part dels nous autobusos ja estan circulant amb passatgers des de fa unes setmanes, amb la previsió que els pròxims dies el 100% dels vehicles de la línia H16 siguin d’emissió zero. Tant Colau com Alarcón ho han destacat, ja que segons han assegurat, l’H16 es convertirà en la primera línia d’alta demanda a tot l’Estat que està completament electrificada. Aquesta línia, ha dit l’alcaldessa, transporta prop de 20.000 passatgers els dies feiners. En paral·lel, TMB ha rebut 46 autobusos de propulsió híbrida, amb motors elèctrics i de gas natural comprimit que substituiran unitats de més de 14 anys d0antiguitat en línies gestionades pel centre operatiu de negoci de la Zona Franca. Els nous autobusos híbrids han estat fabricats per Man i Evobus. Des de TMB han explicat que part de la nova flota sigui híbrida i no siguin tots directament 100% elèctrics ja que amb la infraestructura de càrrega elèctrica existent ara seria “impossible”. Tant Colau com Alarcón i Puigneró han celebrat les noves incorporacions. “Necessitem el transport públic com una alternativa eficaç, eficient i ràpida”, ha assenyalat l’alcaldessa, que ha dit que hi ha 210 unitats més en licitació. L’objectiu amb el qual treballen és que el 2024 la flota de vehicles estàndards i articulats de TMB siguin només elèctrics, híbrids i de gas. En relació a això, Alarcón ha fet una petició a la indústria perquè també sigui possible actualitzar ambientalment els autobusos més petits que circulen per barris de muntanya. “Nosaltres us els comprarem”, ha avançat. T-MobilitatDurant la seva intervenció, Alarcón ha aprofitat també per demanar que els fons Next Generation arribin als ciutadans de l’àrea metropolitana, que TMB tingui un finançament “estable” i que es posi en marxa “ja” la T-Mobilitat. Respecte el darrer punt, el vicepresident Puigneró hi ha coincidit i ho ha entomat com un repte personal. “No tinc excusa”, ha dit garantint la seva implementació aquesta legislatura. Puigneró també ha afirmat que des del Govern seran “incisius” en la lluita contra el canvi climàtic i la reducció de les emissions d’efecte hivernacle i ha apuntat que un dels reptes actuals en aquest context és que la gent agafi més el transport públic.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió