ACN Barcelona – L’Associació d’Usuaris Financers (Asufin) ha afirmat aquest dijous que la creació de l’Autoritat de Defensa del Client Financer ha de ser “dissuasòria” davant les males pràctiques de la banca i ha recordat que el nou organisme ha d’assegurar el correcte finançament perquè estigui dotat dels mitjans necessaris. Asufin ha celebrat l’arribada d’aquest organisme i ha recordat que la garantia de finançament és un dels requisits fixats com a alternativa al pagament de 250 euros que havien d’afrontar els bancs per cada reclamació admesa contra seu. L’associació, però, ha lamentat que el text aprovat en el Congrés inclogui la reducció de tres a només un els membres de les associacions de consumidors en el consell consultiu de l’Autoritat.
Els altres dos seran ocupats per associacions de gent gran i discapacitats. “Considerem que els consumidors som tots i la representació que exercint les associacions de consumidors és inclusiva i integradora”, afegeix Asufin. D’altra banda, ha qüestionat que la quantitat recaptada en les multes a les entitats financeres s’ingressin al Tresor sense valorar si destinar-les a la millora de l’educació financera.
En el comunicat, Asufin ha aplaudit que els casos que acabin a la justícia es resolguin en els jutjats de la capital de província on resideixi el client i que s’hagi arribat a un acord amb els documents demanats per obrir comptes bàsics als col·lectius més vulnerables.