Nova demostració de l’espanyolisme que impregna el PSC, que és incapaç de no atacar els símbols catalans, i aquesta vegada pitjor, perquè ho fa de la mà d’ERC. Després que la setmana passada els socialistes censuressin la tradicional havanera ‘El meu avi’ a Calella de Palafrugell, i eliminessin el Premi Guillem Agulló, ara, en una nova demostració de la catalanofòbia del PSC, se censura una bandera estelada. Durant la Tronada de Sant Pere, l’acte de cloenda de la Festa Major de Reus, dos joves van desplegar una estelada des del balcó de l’Ajuntament de Reus, una acció que el consistori va respondre enviant el personal de seguretat per a treure-la i no deixar-ne cap rastre. El públic, però, no va respondre de la mateixa manera, i amb una forta xiulada va fer-li saber al govern municipal que no estava d’acord amb reprimir el clam independentista.
Aquesta, però, no va ser l’única estelada censurada; segons informen diversos mitjans, la Guàrdia Urbana de Reus va identificar diversos menors també per intentar introduir una estelada de grans dimensions des del carrer. Finalment, però, el públic va poder desplegar una estelada de grans dimensions durant la Tronada i també va poder xiular el govern municipal. L’única formació local que ha comentat els fets, la CUP, assenyalava a Twitter que “l’Ajuntament de Reus intenta censurar el desplegament d’una estelada al balcó, però el clam popular respon al crit d’independència”. “El PSC censura, el poble respon” conclouen els anticapitalistes, tot adjuntant imatges dels moments en què se censura l’estelada i, finalment, del moment en què es pot desplegar.
I-INDE-INDEPENDÈNCIA ✊
‼️ L’Ajuntament de Reus intenta censurar el desplegament d’una estelada al balcó, però el clam popular respon al crit d’independència.
El PSC censura, el poble respon ❤️#SantPereReus pic.twitter.com/ZRd5kJrPsm
— CUP Reus (@CUPReus) June 29, 2025
caldría dir el PSC i el PSOE B