Edició 2787

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 13 de març del 2026
Edició 2787

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 13 de març del 2026

Itziar González planta cara al Parlament: “Deixeu que l’alertador del cas DGAIA comparegui presencialment!”

Acceptaran la petició o continuaran evitant que l'alertador parli cara a cara? La resposta marcarà un precedent important en la protecció real dels denunciants de corrupció a Catalunya

|

- Publicitat -

La presidenta de l’Observatori Ciutadà Contra la Corrupció envia una carta contundent als grups parlamentaris per exigir que es permeti la compareixença física del denunciant protegit per l’Oficina Antifrau, enmig de la tensió a la comissió d’investigació.
El cas DGAIA (Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència), que ha destapat presumptes irregularitats greus en la gestió pública, continua generant polèmica al Parlament de Catalunya. Ara, una nova empenta ve de l’entitat que més vetlla per la transparència: l’Observatori Ciutadà Contra la Corrupció (O3C).La seva presidenta, Itziar González, ha remès una carta oberta a tots els grups parlamentaris de la comissió d’investigació per demanar que “reconsiderin i acceptin” la petició de la persona alertadora i denunciant del cas per comparèixer de manera presencial davant la cambra.
L’alertador, actualment protegit per l’Oficina Antifrau de Catalunya (OAC), ha expressat la voluntat de explicar personalment els fets que va denunciar, però fins ara no hi ha consens polític per aprovar-ho. En la missiva, González subratlla que no es comprèn la negativa: “Al fil d’aquesta cooperació [amb l’OAC], no comprenem que se li negui la possibilitat d’una compareixença presencial, si ell així ho reclama i per part de l’Oficina Antifrau no es veuen raons per no poder fer-ho, garantint el seu anonimat i protecció”. La carta insisteix que la presència física de l’alertador seria clau per aclarir els fets i reforçar la lluita contra la corrupció i la mala administració. La iniciativa arriba després que la CUP hagi insistit en aquesta compareixença, però els altres grups no hagin avançat el seu vot ni posicionament clar. La tensió a la comissió és evident: mentre uns defensen que la protecció de l’alertador es pot garantir perfectament en una sessió presencial (amb mesures com videoconferència o anonimat reforçat si cal), altres semblen reticents a obrir aquesta porta.
Itziar González, arquitecta i exregidora de Barcelona que ella mateixa va patir les conseqüències de denunciar corrupció al seu dia, s’ha convertit en una veu incòmoda però persistent en la defensa dels alertadors. Amb aquesta carta, l’O3C eleva la pressió perquè el Parlament no bloquegi una eina essencial: escoltar directament qui va tenir el valor de destapar possibles irregularitats en un àmbit tan sensible com l’atenció a la infància.
El cas DGAIA segueix obert, i ara la pilota està al terreny dels grups parlamentaris. Acceptaran la petició o continuaran evitant que l’alertador parli cara a cara? La resposta marcarà un precedent important en la protecció real dels denunciants de corrupció a Catalunya

Et pot interessar  Escàndol DGAIA: 350 MEUR facturats malgrat irregularitats greus
Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí