En els darrers dies, el Comitè d’Empresa ha criticat la direcció de TMB per no acceptar la proposta de la plantilla, amb la qual assegura que es crearien 500 nous llocs de treball i, a més, es podria posar ‘un granet de sorra per sortir d’aquest panorama de destrucció de feina’. El dia escollit per l’aturada coincideix amb un judici pel presumpte incompliment de la direcció de l’acord que va posar fi ara fa un any al conflicte pels dos dies de festa setmanals que va provocar les darreres vagues de conductors.
Per la seva banda, TMB culpa als sindicats de la dilació del procés negociador del convenir per la insistència a plantejar demandes econòmiques ‘desorbitades’, que ‘ignoren completament la conjuntura actual i que representarien un increment inassumible del 40% dels costos de personal’. És per intentar imposar aquestes reivindicacions desproporcionades que han procurat, apunta TMB, ‘dilatar’ la negociació i ‘ara tornen a treure el conflicte al carrer per utilitzar els usuaris com a ostatges’.
Serveis mínims
Així, el dilluns entre les onze del matí i les quatre de la tarda, els treballadors d’autobusos pararan la seva activitat i s’ajuntaran en assemblea, a la una de la tarda, a la Ronda Sant Pere de Barcelona. Durant el matí es celebraran actes reivindicatius a les cotxeres de la capital. TMB assegurarà el 25% del servei habitual almenys a les línies 24, 92, 9, 63, 65, 21, 95, 157, 193 i 109. Segons els sindicats, la direcció no vol afegir pressupost per augmentar la plantilla durant la setmana completa (de dilluns a diumenge) i opta per contractar treballadors per caps de setmana i dies festius amb salaris d’entorn 600 euros, unes condicions inferiors a la resta de plantilla.


