Dimarts, 22 de juny de 2021 - Edició 1062
La República

Una nova avaria a rodalies Renfe deixa sense servei milers d’usuaris al Maresme

L’enèssima avaria de rodalies Renfe de Barcelona va provocar ahir al matí nombroses queixes d’usuaris i retards als combois de la línia C1 entre Sant Pol i Calella. Durant més de tres hores un servei d’autobusos va substitur els trens de rodalies per culpa d’una avaria a una catenària. Els passatgers es van queixar de la manca d’informació i desorientació amb què Renfe obsequia als usuaris.

Redacció
Redacció 20/04/2007

Una avaria a la catenària entre les estacions de Sant Pol i Calella, al Maresme, ha causat un nou matí negre a rodalies Renfe, i ha obligat la companya a suspendre la circulació d’aquesta línia, la C1, entre Canet i Pineda de Mar entre les sis i quarts de deu del matí d’ahir divendres. Fins i tot un cop reestablert el servei, l’avaria s’ha fet notar la resta del dia, amb retards esporàdics que no s’han normalitzat fins ben entrada la tarda.

‘No hi ha trens’. Així d’explícita ha estat la Mireia, una usuària de Renfe que aquest matí esperava a l’estació de rodalies d’Arenys de Mar un tren que la portés fins a Barcelona. Prèviament, ja havia fet el trem Pineda de Mar-Arenys de Mar en autobús, però és que fins i tot s’ha arribat a pujar a un comboi que anava fins a Maçanet per intentar arribar a Barcelona per la línia de l’interior.

Aquest anar i venir ha estat constant a primera hora del matí, segons han denunciat els viatgers, tant els que anàvem cap a Barcelona o els que hi venien. A Arenys de Mar, una de les estacions d’intercanvi, s’hi ha ajuntat tots, més de 150 persones cap a les vuit del matí. Els uns esperaven l’autobús que els portés cap a Calella, Pineda o Sant Pol, mentre que la resta volien un tren per arribar a Mataró o Barcelona.

En Josep Torrents, un viatger que feia el trajecte Barcelona-Calella esperava l’autobús totalment ‘desorientat’. Segons explica aquest usuari, ‘primer s’havien d’agafar els autobusos a Canet, però desprès han parat a Arenys de Mar’. Aquest viatger ha sentenciat que la situació és ‘un lio, com sempre’.

Els usuaris preguntats tampoc han sabut explicar quin era el motiu del mal funcionament del servei, ja que segons han explicat uns treballadors que feien tard a la feina ‘Renfe només ha dit que havíem de fer el canvi de tren’. Aquests homes s’han lamentat de la situació i han llançat una pregunta a l’aire: ‘No sabem qui ens pagarà les hores extres que haurem de fer avui’.