Dijous, 5 d'agost de 2021 - Edició 1106
La República

S’ensorra l’audiència d’IB3 després dels canvis

La nova temporada de IB3 ha arribat carregada de novetats però els telespectadors de les Balears han donat l’esquena a la majoria d’elles.La cadena balear acomiadava la temporada d’estiu amb un 9,3% en l’acumulat diari i un 7,9% en l’acumulat mensual, aquest divendres, no obstant això l’emissora ha baixat a un 3,9% de mitjana diària, el que equival a una caiguda del 58% en tan sols 7 dies; i a un 7,3% en l’acumulat mensual, el que suposa una pèrdua de sis desenes en una setmana. Quant a la pèrdua en l’acumulat setmanal la dada és més clar encara.

Redacció
Redacció 03/10/2007

Des de l’estrena de la nova programació d’IB3 el passat 24 de setembre, la cadena ha registrat una davallada considerable d’audiència. En tan sols una setmana ha passat de tenir un 8,3% a un 4,5% és a dir, un descens de gairebé la meitat del share acumulat, un 45,8%. Fins i tot els espais més veterans i més volguts per l’audiència balear menjo ‘Sa bona cuina de Paquita Tomàs’ o ‘Laberint de passions’ han vist minvada la seva audiència de manera considerable. El cas de Paquita Tomàs i la seva bona cuina és més que destacable ja que, a més, ha passat a emetre’s a raó de dos episodis diaris. Tan sols els serveis informatius i l’espai infantil ‘Mira sa tele’ al matí assoleixen mantenir els resultats respecte a l’etapa anterior.

Des del 24 de setembre, l’audiència del canal autonòmic s’ha dispersat per l’oferta dels altres canals. En una setmana les cadenes que més han vist ampliat el seu nombre d’espectadors a les Balears han estat Telecinco, que ha guanyat 1’4 punts de quota, i TVE, que n’ha augmentat 0’7. Per programes, només els serveis informatius han aconseguit mantenir els resultats anteriors a l’estrena de la nova programació. De fet, l’espai més vist aquest dilluns a IB3 va ser l’edició de migdia de l’informatiu balear que, amb un total de 39.000 espectadors, es va convertir en el programa més vist del dia.