D’una ONG a l’Ajuntament de Barcelona i #senseprimàries
Colau ha volgut destacar que la llista que ha presentat la formen persones amb una llarga trajectòria “en defensa de drets bàsics com la salut, l'educació i l'habitatge, i que han lluitat contra la mercantilització i la corrupció”. Així mateix, ha subratllat que “la candidatura té una forta presència femenina”. “Barcelona té nom de dona”, ha assenyalat.
Utilitzar la PAH per convertir-se en líder política
L'exlider de la PAH ha insistit que Barcelona En Comú no es planteja en aquest moment cap escenari post-electoral en quant a les possibles aliances amb altres partits. “Nosaltres sortim a guanyar”, ha reivindicat. En cas que sigui necessari arribar a algun pacte amb una altre partit per governar la ciutat, Colau ha assegurat que ho consultaran amb les seves bases. Tanmateix, ha deixat clar que no donaran suport en cap cas a l'actual alcalde de la ciutat, Xavier Trias. “Mai contribuirem a què Trias torni ser alcalde”, ha promès.
Cinc mesos per pactar una llista i obviar les primàries, ara faran un simulacre cada a l’expedient
Precisament respecte a les crítiques que ha rebut darrerament per part Trias, Colau ha assegurat que tant l'alcalde com el govern municipal donen “senyals de nerviosisme” perquè, a parer seu, “han constatat que hi ha una alternativa que pot guanyar les eleccions”.
Barcelona en comú, un amalgama de partits, però tots venen del mateix lloc, Colau (DESC), Pisarello(ex EUiA i DESC), Asens(DESC), Laia Ortiz (diputada ICV) i Janet Sanz(ICV)
El número dos de la llista de Colau és Gerardo Pisarello(EUiA i DESC), qui fins ara exercia de portaveu de Barcelona En Comú. Pisarello ha denunciat que s'està prioritzant la marca Barcelona en detriment dels drets i el benestar dels seus ciutadans. “La nostra ciutat no ha de ser una marca que estigui en venda”, ha dit. En aquest sentit, ha criticat que hi hagi “superàvits milionaris quan, en canvi, augmenten les desigualtats, alguns veïns no disposen de la targeta sanitària i es produeix una manca inversió en escoles bressol”. Per tot plegat, creu que és necessari “un canvi de prioritats” a la ciutat, que es doni pas a “gent que vol fer net”.
Els candidats de l'equip d'Ada Colau per a la llista de Barcelona En Comú:
1. Ada Colau
2. Gerardo Pisarello
3. Laia Ortiz
4. Jaume Asens
5. Janet Sanz
6. Raimundo Viejo
7. Gala Pin
8. Agustí Colom
9. Laura Pérez
10. Mercedes Vidal
11. Josep Maria Montaner
12. Eloi Badia
13. Josep Bel
14. Marta Verdejo
15. Berta Sureda


