Per arribar finalment a l’acord per fer la base reusenca, s’han hagut de reunir tres condicions. D’una banda, ‘la millora de les instal·lacions de Reus’, on ‘Aena ha fet bé els deures i aquesta setmana s’ha anunciat la contractació de la nova terminal de l’aeroport’. Aquest era un element molt important, segons Nadal. D’altra banda, calia un treball conjunt de les institucions. A Reus hi havia diversos fronts oberts en el tema de l’aeroport, com la Generalitat, la Diputació, el patronat de turisme, els empresaris i alguns altres. El que s’ha fet és ‘una societat conjunta com a l’aeroport de Girona on hi haurà la Diputació, el patronat de turisme i l’Ajuntament de Reus’, a més de la Generalitat i les cambres de comerç. Els estatuts d’aquesta societat ja estan fets i significarà la promoció conjunta de l’aeroport.
Finalment, la tercera condició ‘era un tema de veure quins elements hi havia al territori tarragoní de promoció turístics per promoure els vols’ i s’ha arribat a acords per vincular la promoció de vols a l’activitat turística del territori (camps de golf, Port Aventura i altres). Hi haurà un acord econòmic de promoció dels vols conjuntament que es firmarà entre el desembre i el 15 de gener i que fixarà la contrapartida econòmica amb Ryanair de promoció dels vols conjuntament amb la destinació turística de la zona.