Edició 2706

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 22 de desembre del 2025
Edició 2706

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 22 de desembre del 2025

Relliscada del govern espanyol, que evidencia l’error de portar l’AVE a Sevilla abans que a BCN

|

- Publicitat -

La desídia per portar l'AVE a Barcelona es repeteix amb el corredor mediterrani

Publicitat

L’AVE entre les dues ciutats més poblades de l’Estat va portar el 2015 al voltant de 3,7 milions de passatgers, 600.000 més que el trajecte Madrid-Sevilla. Des de l’inici del servei el 2008, el nombre total de passatgers ja supera els 25 milions, pels 69 milions que ha traslladat el recorregut entre la capital espanyola i l’andalusa, inaugurat el 1992. Els setze anys que va haver d’esperar Barcelona abans de tenir AVE són part dels gairebé 25 que ja espera tot l’arc mediterrani per gaudir del corredor ferroviari d’alta velocitat, tal com no només els empresaris catalans denuncien, sinó també els valencians, segons informa el digital Més Economia.

França tampoc aposta per connectar Catalunya amb França amb l'alta velocitat

L’estratègia de prioritzar recorreguts alternatius als que beneficien directament Catalunya és una tònica no només de l’Estat espanyol. França també ha apostat per zones que s’allunyen del Principat, i el trajecte Nimes-Montpeller i Montpeller-Perpinyà, que connectarien el Principat amb Europa, encara estan en construcció, 35 anys després que s’inaugurés el primer tram d’alta velocitat. Una circumstància que alguns analistes polítics atribueixen a la intenció dels dos estats de marginar el territori que té més opcions de ser independent i de provocar tensions territorials a altres zones dels estats francès i espanyol.  
 

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí