Edició 2705

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 22 de desembre del 2025
Edició 2705

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 22 de desembre del 2025

Rabell trenca la seva promesa i només aposta per un referèndum pactat

|

- Publicitat -
Si l'octubre de 2015 i gener de 2016 tant Rabell, com el seu company de coalició, Joan Coscubiela, feien bandera de les alinaces a la resta de l'Estat per fer possible el referèndum i marcar una data límit, com finals del 2016, perquè el Parlament busques alternatives a la proposta de referèndum pactat, avui, un cop complert aquest termini, Rabell, en representació de CSQP ha fet marxa enrere i reclama que la trobada d'avui serveixi perquè totes les forces socials i polítiques es comprometin a treballar per “mobilitzar l’opinió pública a empènyer el govern espanyol a celebrar un referèndum”, un referèndum que ha reiterat que ha de ser “amb garanties, reconeixement internacional, inclusiu i al que se senti cridat tota la ciutadania” i que ha de ser “pactat”. D’altra banda, ha celebrat que la trobada “refà la unitat” del Pacte Nacional del Dret a Decidir i ha constat que buscar dreceres “no funciona”.
 
Abans d'entrar a la reunió, Rabell ha dit que el camí a seguir és el marcat per la proposició de CSQP en el debat de política general. Ha reconegut que el camí d’aconseguir un referèndum pactat és “difícil” però ha dit que és “obligat” per resoldre la crisi territorial i donar sortida a les aspiracions dels catalans.
 
Ha afirmat també que el consens que avui subratlla que es refà amb la cimera “no s’hauria d’haver trencat ni donat per amortitzat”, ja que ha defensat que el que està clar és la “majoria social i política favorable al dret a decidir”. Per això, enfront de cercar altres camins ha dit que el que cal és “recuperar una majoria que faci vascular la decisió a favor” d’aquest dret, que és “allò que concentra major adhesió de l’opinió pública catalana”.
Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí