Edició 2709

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de desembre del 2025
Edició 2709

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de desembre del 2025

Pel PSC ‘no cal que la Generalitat tingui la majoria absoluta’ al Prat’

|

- Publicitat -

Figueras ha destacat que la T-1 del Prat ‘és una infraestructura decisiva del present i pel futur de Catalunya que servirà per convertir l’aeroport de Barcelona en un punt de connexió de vols internacionals’. Figueras ha criticat a que CiU i PP s’abonen a la queixa sistemàtica i sense sentit del ridícul convertint les bones notícies en motiu de desgast dels governs. ‘CiU i el PP fan un flac favor al país criticant ja que es tracta d’alegrar-se’, ha destacat.

Publicitat

En aquesta línia, Figueras ha dit que ara resulta que el president de CiU, Artur Mas, ‘es penja medalles i situa la llavor de la T-1 en el pacte del Majestic; deixant de banda aquesta obsessió que té Mas per les llavors, el més preocupant és que el líder de CiU menteix, tot i que suposem que aquesta renovada passió pel pacte del Majestic es deu a la necessitat d’exaltar-lo per si cal repetir-lo’.

Figueras se n’ha anat fins l’any 1987 per destacar que els diaris publicaven que la Generalitat creia que donar la primera categoria a l’aeroport de Barcelona era perjudicial.

Per la seva part, la portaveu parlamentària d’ERC, Anna Simó, ha demanat al govern espanyol que ‘deixi d’incomplir la directiva de la llibertat de cels’ i que rescindeixi els 23 convenis que l’Estat ha signat amb tercers països i que estableixen l’aeroport de Barajas com l’aeroport de connexió amb aquests estats i impedeixi així que ‘l’aeroport del Prat sigui un veritable hub internacional’, ha dit la portaveu independentista, perquè ‘una nació també és un aeroport’.

Simó aposta per la participació majoritària i determinant
Per aquest motiu, Simó ha reiterat la necessitat de que el president espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, compleixi amb els seus compromisos i defineixi un model de gestió descentralitzat de l’aeroport del Prat. En aquest context, ha recordat que en la ‘revisió del pacte d’Entesa el tripartit va dir que abans d’acabar l’any s’ha d’acordar la nova gestió del Prat amb la participació majoritària i determinant de la part catalana’.

Mentre, la portaveu parlamentària d’ICV-EUiA, Dolors Camats, ha explicat que referències com ‘determinant i decisiva’ per la posició catalana al Prat donen prou marge com perquè sigui clar que seran les institucions catalanes les que determinin quina política es pren des del propi aeroport. ‘La fórmula ja es trobarà’, ha afegit. ‘Potser la majoria o el veto’, ha posat com exemple.

Camats també ha celebrat la inauguració de la nova terminal, que ha destacat que ‘és un èxit col·lectiu que es difícil atribuir-se paternitats de la infraestructura’. ‘Segur que s’ha fet amb la col·laboració de forces de diferents partits polítics’, ha dit.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí