Sembla mentida, no pot ser veritat! Doncs sí. Aquest matí de divendres a les obres de l’estació de Bellvitge s’ha produït un altre desplaçament de terra segons han informat des d’Adif. Segons Traveria, aquest incident no ha provocat cap dany personal als treballadors. L’enfonsament del pilar ha inclinat l’andana en dues parts en un tram d’entre cinc i set metres d’allargada. Al voltant de tres quarts de dotze del migdia, els tècnics d’Adif estaven enderrocant l’andana afectada i omplien l’esvoranc amb formigó.
En el moment de l’enfonsament, alguns dels veïns del barri passaven pel pont elevat que creua la via pel punt de l’estació de Bellvitge. El pont ha tremolat i, tot i que ha espantat els vianants que en aquell moment hi passaven, tampoc hi ha hagut cap dany personal.
D’altra banda, diferents tècnics de l’Hospitalet de Llobregat i representants de diferents grups polítics del consistori s’han apropat fins a la zona de l’inicident.
El gestor d’infraestructures no ha precisat l’hora en què ha passat l’incident, que podria ser abans de les deu del matí, ni l’abast del nou esvoranc però, segons les primeres informacions, es podria haver enfonsat part de l’andana, un tram d’uns 10 o 15 metres.
Ara tots els operaris treballen per tapar aquest nou forat. Això significa que ja de ben segur les dates per tornar a fer circular els trens s’allargaran. Si volem ser positius podem pensar que ‘sort que van tallar el trànsit de trens’ que possiblement hi hagués hagut algun desastre. D’altra banda això indica també que el col·lapse seguirà a les carreteres catalanes.
La C-31
Les modificacions en el carril bus i el carril addicional que aquest divendres al matí s’ha començat a aplicar l’autovia de Castelldefels donen fluïdesa al trànsit, segons les primeres estimacions. El carril bus habilitat per als autobusos de Renfe a l’autovia de Castelldefels ha quedat reduït gairebé a la meitat per evitar que es torni a produir un col·lapse com el que es va viure aquest dijous. Per altra banda el carril addicional per als turismes s’ha augmentat. Així el carril bus té sis quilòmetres i el carril addicional, vuit. Quant a retencions a dos quarts de vuit del matí hi ha quatre quilòmetres de cua a la C-31, autovia de Castelldefels, a Viladecans i quatre més a la C-32, autopista del Garraf, a Sant Boi de Llobregat. Ahir les retencions en aquest dos punts superaven els deu quilòmetres a aquesta mateixa hora. Ni la B-204 i B-210 registren cues, segons el Servei Català de Trànsit.


