Per a ser un bon Guardia Civil i ascendir a sotsoficial has de tenir coneixements de tauromàquina nivell 10. Ja que s'ha de saber fer anar un el capot i l'espassa. Així es pot veure en aquest vídeo pujat per la AUGC que denuncia un curs on s'impartien classes per a ser torero.
Les imatges mostren un comandant de la Guàrdia Civil fent gala de les seves destreses taurines davant els 250 guàrdies civils que assistien a l'acadèmia de Baeza al curs per ascendir a sotsoficial. Dalt de l'escenari, amb la projecció d'imatges de toreros de fons, el sotsoficial que exercia com a docent va procedir a realitzar diferents exercicis amb el capot i l'espasa davant l'alumnat.
L'AUGC explica que aquest fet demostra un problema de fons pel que fa a la formació en la Guàrdia Civil: “el mal ús que es fa de les instal·lacions acadèmiques i el temps dels alumnes, omplint els programes amb frivolitats que no vénen al cas”.
Así aprovecha el tiempo en los planes de estudio la Dirección General de la #GuardiaCivil. Enseñando a torear. pic.twitter.com/5dyWL2VtLM
— AUGC Guardia Civil (@AUGC_Comunica) 12 de juny de 2017


