Edició 2106

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 01 de maig del 2024
Edició 2106

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 01 de maig del 2024

Madrid exigeix el mateix tracte que Catalunya per a l’aeroport de Madrid-Barajas

|

- Publicitat -

Imaginem-nos un nen petit que té 10 pilotes i juga amb elles quan vol i ho desitja. De cop veu un altre nen que només en té una i, a més, és molt més petita que les deu que té el primer nen. Però aquest en veure que l’altre noi s’ho passa bé amb aquella pilota, immediatament la vol, una d’igual o farà el possible per treure-li i fer-se seu el baló. Gelosies de nen petit oi? Doncs això és exactament el que li succeeix al PP que governa la Comunitat de Madrid, ja que, atenció al verb, exigeix un tracte igual al que rep Catalunya sobre la gestió de l’aeroport del Prat. No saben el que diuen…

El conseller de Transports i Infraestructures de la Comunitat de Madrid, Manuel Lamela, va exigir ahir al Ministeri de Foment el “mateix tracte” que Catalunya a l’hora de negociar les transferències de la “cogestió” de l’aeroport de Madrid-Barajas. També va reiterar la petició a l’hora de negociar les transferències del servei de Rodalies.

Publicitat

Lamela va insistir que la Comunitat de Madrid “no acceptarà un tracte discriminatori o diferent ni qualitativament ni en terminis pel que fa al Govern de la Generalitat de Catalunya”. El conseller va assenyalar que ja ha sol·licitat reunir-se amb la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, per discutir aquestes transferències que, en la seva opinió, han d’anar acompanyades d'”un paquet econòmic per a la modernització de la xarxa, com un pla d’inversions de 10 anys”, va assenyalar.

Les exigències de la comunitat madrilenya es produeixen en ple debat sobre el model de gestió del Prat. Ahir, la patronal Cecot, amb seu a Terrassa (Barcelona), i vuit col·legis professionals de Catalunya van expressar el seu suport a la proposta plantejada el dilluns pel Grup de Treball d’Infraestructures (GTI4). directe!cat us ho va explicar en la següent notícia.

La diferència fins ara, i aquesta és la part que no expliquen, ha estat la descomunal inversió a l’aeroport de Madrid-Barajas en front de per exemple l’aeroport del Prat. És només ara, un cop fetes les monstruoses inversions a Barajas (la T4 per exemple) quan Madrid demana “el mateix tracte” per Barajas que per a El Prat. O sigui, només “a partir d’ara”. Tot el diferencial d’inversions entre un i l’altre des de fa lustres no entra dins aquesta comparativa. La reclamació comença, doncs, un cop acabades les macroinversions a Madrid-Barajas. Fàcil, oi ?

Publicitat

Opinió

Minut a Minut