El Ministeri de Medi Ambient ha tombat les dues condicions innegociables amb les quals es presentaven a la reunió els pescadors de la comarca del Maresme: la compensació econòmica pels efectes de la regeneració de les platges i el compromís de que aquest tipus d’operacions no es tornarien a repetir.
El patró major de la confraria Sant Elm d’Arenys de Mar, Mauricio Pulido, ha explicat que l’únic compromís és l’elaboració d’un pla de gestió del sector. Durant aquest mes de juliol es constituirà un grup de treball, format per representats del Ministeri de Medi Ambient, la Direcció General de Pesca i el sector pesques, que es posarà a treballar al setembre.
La seva funció serà la de desenvolupar mesures que, a mig i llarg termini, garanteixin la viabilitat de les embarcacions d’art menor, les principals afectades per la regeneració de les platges. Pulido detalla que algunes mesures podrien ser la creació de reserves marines per protegir l’ecosistema o l’elaboració d’un estudi sobre el nombre d’embarcacions i, si fos necessari, afavorit les prejubilacions, entre d’altres.
La intenció és que les primeres mesures es puguin començar a aplicar abans d’acabar l’any. Aquest pla de gestió del sector no és incompatible amb l’estudi sobre els efectes de la regeneració de les platges que l’Administració i els pescadors es van comprometre a fer conjuntament. Si es demostrés que el dragatge de la sorra els ha afectat negativament, podria haver-hi alguna compensació econòmica.


