Edició 2705

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 22 de desembre del 2025
Edició 2705

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 22 de desembre del 2025

Les excuses de Coscubiela pel no suport de CSQP al referèndum

|

- Publicitat -

Coscubiela, que durant alguns moments de l'entrevista a Catalunya Ràdio ha mostrat un discurs enfadat, ha titllat d'”ingenu” creure que el Govern podrà enganyar l'Estat per poder posar les urnes l'octubre vinent. El portaveu comú ha reblat que no valorarà si li agrada o no la pregunta, sinó que posarà el focus en veure si es compleixen els termes democràtics bàsics: “un marc legal que es conegui amb temps, una administració electoral, el cens, les garanties per fer-ho a tota Catalunya, es garanteixi el pluralisme durant la campanya… Uns criteris que el Govern s'ha compromès i que a quatre mesos ja s'haurien d'haver situat. L'anunci és en una situació de molta foscor”.

Publicitat

Segons el diputat de CSQP, només hi ha una solució per votar: “pacte o insubmissió”. Malgrat el fet que l'actual convocatòria ja s'emmarca en la insubmissió que reclama Coscubiela, el portaveu considera que cap d'aquests s'està duent a terme i avisa que això fa que el referèndum vinculant sigui “un engany”: “és molt greu que ahir s'anuncies que es farà un referèndum i no ho fos, que es repetís un 9N”. De fet, per al portaveu comú la demostració que ahir no es va fer res rau en la reacció de l'Estat, etzibant que si un Estat “bel·ligerant” com l'espanyol ahir no va actuar vol dir que “no es va fer res” i avisa que els comuns se sumaran si hi ha una cosa amb “cara i ulls”: “el referèndum no es farà i hi haurà pacte amb l'Estat”.

Com es pot veure en aquest vídeo, el silenci incòmode de l'inici de l'entrevista és una mostra de la dificultat de defensar un posicionament tan conservador.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí