Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

Les aerolínies no poden anunciar preus de bitllets sense incloure-hi totes les taxes i recàrrecs

|

- Publicitat -

‘La competència lleial és la clau de l’èxit: gràcies a la transparència en els preus, els passatgers sabran des de bon començament quant els hi costarà un bitllet i podran fer la seva elecció amb tot coneixement de causa’, celebra en un comunicat el vicepresident de la Comissió Europea, l’italià Antonio Tajani. ‘No hi podrà haver càrrecs ocults, ni tarifes o taxes amagades, hi haurà plena transparència i la possibilitat d’opcions informades’, explica Mester. Els suplements especials, com les assegurances de viatge o les maletes a facturar, no podran aparèixer preseleccionats, sinó que haurà de ser el viatger qui els inclogui, donant el seu consentiment i sent conscient que són opcionals.

La normativa també reduirà el risc que les aerolínies facin fallida deixant els passatgers a terra -com va passar amb Air Madrid, per exemple- i per això permetrà suspendre o revocar les llicències a les companyies que no puguin fer front a les seves obligacions contretes a un any vista. Les aerolínies estaran obligades a lliurar més informació als governs i ‘si un proveïdor aeri no pot complir amb les seves obligacions actuals i futures per un període de dotze mesos, l’autoritat suspendrà o revocarà la seva llicència operativa’, avisa Mester.

Publicitat

Una de cada tres aerolínies europees investigades per la Comissió Europea enganyen els viatgers en les seves pàgines web i només la meitat han rectificat després que Brussel·les hagi pres mesures, segons va denunciar l’executiu comunitari el maig passat. El 58% de les 386 pàgines web de companyies aèries europees investigades anunciaven unes tarifes que no eren reals, el 15% feien ofertes que en fer la reserva ja no estaven disponibles i el 49% no estaven traduïdes a la llengua de l’usuari o marcaven per defecte les caselles dels serveis opcionals. ‘És inacceptable que un de cada tres consumidors que reserven un bitllet d’avió sigui timat, enganyat o confós’, havia denunciat la comissaria europea de Protecció del Consumidor, Meglena Kuneva. ‘El meu missatge als operadors és molt clar: feu alguna cosa o la farem nosaltres’, va avisar Kuneva.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut