
Ros, que ha fet aquestes manifestacions des de Madrid, ha assenyalat que la Xarxa de Ciutats TGV és una ‘eina’ per ‘establir relacions, intercanvis culturals i turístics’ entre les ciutats que disposen d’aquesta infraestructura de qualitat ferroviària, a més d’un instrument per negociar amb Rnfe taxes, horaris i serveis que s’aporten a les ciutats que la integren.
En aquest sentit, ha recordat que Lleida sempre ha defensat que Renfe estableixi abonaments per als usuaris del TGV per a les persones que per feina o negocis són usuaris periòdics del servei. Segons ha afirmat, les noves llançadores entre Barcelona, Tarragona, Lleida i Saragossa anunciades per la companyia són ‘la línia per on s’ha d’anar i una bona política’.
L’alcalde de Lleida també ha recordat que durant molt anys per a Lleida ha estat ‘molt positiu’ ser terminal del TGV però ara la connexió amb Barcelona es converteix en un nou impuls a les seves capacitat. ‘Ara –ha dit- necessitem que arribi a Barcelona i també a la frontera francesa, i espero que ben aviat això pugui ser una realitat’.