Edició 2106

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 02 de maig del 2024
Edició 2106

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 02 de maig del 2024

L’administració electrònica simplificarà els tràmits dels ciutadans amb la Generalitat de Catalunya

|

- Publicitat -

La PICA, impulsada des del Departament de Governació i Administracions Públiques, permetrà intercanviar documents i dades que es troben en algun òrgan de la Generalitat o altres administracions i entitats -en aquest cas a través del Consorci Administració Oberta de Catalunya-, i així poder-los incorporar al tràmit administratiu propi sense haver-los de demanar als ciutadans.

Aquesta eina tecnològica va acompanyada de la creació del Catàleg de Dades i Documents Electrònics de la Generalitat, mitjançant acord de Govern, amb la finalitat de posar a disposició de la pròpia Administració la relació actualitzada de dades i documents que es poden obtenir per mitjans telemàtics. Aquest Catàleg serà gestionat per la Secretaria de Funció Pública i Modernització de l’Administració, que elaborarà un protocol d’interoperabilitat durant els propers tres mesos. Els primers documents disponibles són: el padró municipal, el títol de família nombrosa, el certificat d’estar al corrent de deutes tributàries i properament, el de la Seguretat Social.

Publicitat

La PICA també permetrà l’ús de solucions comunes per realitzar tràmits electrònicament com notificacions telemàtiques, formularis electrònics, etc… Amb aquesta actuació, el Govern inicia el seu compliment de l’impuls a la interoperabilitat que preveu la Llei d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut