Quant a sectors, el 50% de les vendes del grup són d’olivera, el 12% de vinya i el 13% de fruiters, cítrics i plantes ornamentals. Els percentatges de vendes per sectors de la seu de Subirats són una mica diferents. Així, el 50% de la producció venuda també és d’oliveres, mentre que el 25% de vinya i el 25% restant d’arbres fruiters.
Jordi Mateu, director comercial d’Agromillora Ibèria –la fil·lial de Subirats-, explica que el creixement de la multinacional es basa en aportacions tècniques a sectors concrets. Així, per exemple, Agromillora Catalana va ser l’empresa pionera en introduir la planta empeltada a l’Estat.
Quant als fruiters, la multinacional ha desenvolupat un producte propi, el microempelt, pensat perquè el viverista estalviï temps, segons Mateu.
Finalment, pel que fa a les oliveres, Agromillora Catalana ha impulsat un sistema per incrementar les vendes, el superintensiu, que els ha permès passar d’una densitat de cultiu de 300 plantes per hectàrea fins a les 1.500. Segons Mateu, aquesta nova tècnica permet mecanitzar la collita i ha fet ‘disparar’ les vendes de l’empresa en els darrers anys.
Tant el cultiu de vinya com el d’olivera es venen a destinataris finals, mentre que el de fruiters es comercialitza a viveristes. Per zones, els principals clients de la vinya són estatals, entre que els de l’olivera, a més, es destinen a Portugal, França, Grècia, Aràbia Saudita i l’Iran.
Quant al cultiu de fruiters, es venen a viveristes de l’Arc Mediterrani que reben el producte, l’acaben i el venen a productors finals.
Expansió iniciada els anys 90
L’empresa viverista Agromillora emplaçada des de 1987 a Subirats va iniciar la seva expansió arreu del món l’any 1996. Actualment, ja té vuit fil·lials a més de la de l’Alt Penedès, a països com Xile, Estats Units, Brasil, Austràlia, Tunísia i Marroc. La darrera fil·lial es va inaugurar l’any passat a l’Argentina.


