Edició 2113

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 08 de maig del 2024
Edició 2113

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 08 de maig del 2024

La mort de la moda a Barcelona

|

- Publicitat -

Barcelona continua amb la seva particular estratègia per promocionar-se al món, una estratègia que, des de fa una bona pila d’anys, sempre ens duu pels camins equivocats. Avui repassarem les pèssimes lliçons d’estratègia que han dut Barcelona a no pintar absolutament res al món de la moda.

Primer es va deixar morir la passarel·la Gaudí, un certamen consolidat i que semblava tenir-ho tot de cara per acabar esdevenint la passarel·la de referència a l’Estat espanyol, en la seva particular batalla a la Cibeles de Madrid. La monumental pífia que va suposar matar la Gaudí, sentenciada en gran mesura per la retirada del suport financer de la Generalitat, va maquillar-se com es va poder amb l’arribada del Bread & Butter, un festival que venia de Berlín i proposava la itinerància entre ambdues capitals europees. Marques dinàmiques i innovadores, visitants internacionals, el Bread & Butter semblava tenir-ho tot, i més quan els organitzadors van apostar fort per Barcelona celebrant-hi les dues edicions anuals i acomiadant-se així de la capital alemanya.

Publicitat

Però ni aquest regal caigut del cel en forma de passarel·la privada agradava a les ments pensants barcelonines, i quan els organitzadors de la Fira van demanar suport institucional per continuar celebrant-la a Catalunya i generant diners al Principat aquesta ajuda se’ls va negar. Ni Ajuntament ni Generalitat van bellugar-se per lligar el Bread & Butter a Barcelona: la seva particular manera de promocionar la capital catalana no és destinant uns quants milers d’euros a certamens internacionals: a Barcelona preferim abocar centenars de milions d’euros per inventar-nos Fòrums de les Cultures.

A l’actualitat Generalitat i Ajuntament promocionen el 080 Barcelona Fashion, un certamen de ‘producció pròpia’ i pagat per tots els catalans que, tot i celebrar ja la tercera edició, es promociona amb el domini .COM i per no tenir no té el domini .CAT activat [cartell]. Pel que fa al Bread & Butter, és per tots sabut que la propera edició es celebrarà novament a Berlín, on ja s’han encarregat d’empaperar la ciutat amb cartells anunciant que la fira ‘torna a casa’. No cal dir que els hotelers berlinesos ja es freguen les mans.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut