L'alta velocitat, de moment, va lenta. I bàsicament perquè les empreses espanyoles encarregades de construir les infraestructures ferroviàries entre la Meca i Medina van de fracàs en fracàs. El govern saudita ja va acceptar retardar l'estrena de la línia, ara prevista pel primer trimestre del 2018 i també va acordar que pagaria més de 160 milions d'euros en sobrecost, però ni un euro més. Ara, tot apunta que els sobrecostos generats aquests últims anys multiplicaran les xifres. De fet, el desviament a l'alça del pressupost inicial ja suposa un increment de 425 euros. Això vol dir que el govern saudita està disposat a sufragar només representa una tercera part i que seran Renfe, Adif i Ineco les que hauran de suportar les despeses extres. Cal recordar que són empreses públiques i que, per tant, aquest sobrecost recaurà sobre les butxaques dels espanyols.
La #MarcaEspaña descarrila per fer arribar l’AVE a la Meca
|
- Publicitat -
Publicitat


