L’actuació que s’ha dut a terme en els darrers mesos ha consistit en la instal·lació del sistema de tancament d’andana a les estacions de Casa de l’Aigua i a Ciutat Meridiana. Aquest sistema consisteix en una mampara transparent amb 8 portes lliscants automàtiques que coincideixen amb les portes dels trens, entre la via i l’andana. Can Cuiàs i Torre Baró Vallbona ja compten amb portes d’andana, mentre que a Trinitat Nova, estació compartida per L11 i L4, TMB està instal·lant el sistema de detecció d’intrusions a la via.
Així mateix, l’actuació ha inclòs la instal·lació de la tecnologia necessària per permetre la transmissió de dades entre els trens i l’andana, i s’ha adaptat el software existent, per tal d’aconseguir l’encaix precís de les portes dels combois amb les portes de l’andana en la frenada i la parada dels trens.
D’altra banda, s’ha dut a terme la cobertura de l’estació Torre Baró-Vallbona, que és l’única de la línia que es troba en superfície i que fins ara només tenia cobertes les andanes. Aquesta actuació s’ha executat per motius de ‘seguretat i de confort’, amb vista a la pròxima automatització. La cobertura d’aquesta estació ha comportat una inversió de 284.000 euros.
Segons informa el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, aquesta Conselleria ha completat aquest estiu els treballs d’implantació del nou sistema de conducció automàtica a l’L11. És per això que a partir de les cinc del matí d’aquest dilluns, el servei en aquesta línia quedarà completament restablert.


