L’acord amb Ryanair estableix tres compromisos per part de la companyia aèria:
-Tenir i mantenir la seva web en versió catalana, i usar el català no només en la pàgina de presentació sinó també en els continguts interns.
-Usar la llengua catalana en les instruccions i les informacions que donen les persones auxiliars de vol dins de l’avió en tots els vols amb sortida o destinació a Girona.
-Les empreses de serveis que subcontracti la companyia utilitzaran el català en els rètols, publicacions, avisos, i comunicacions diverses que tinguin relació amb els vols que tinguin sortida o destinació a Girona.
Per la seva banda, la Generalitat, a través dels serveis tècnics territorials de la Secretaria de Política lingüística es compromet a oferir tot el suport, guiatge i assessorament (legals, recursos lingüístics, etc.) que la companyia necessiti per dur a terme aquests compromisos.
La directora de Planificació i Foment de la Secretaria de Política Lingüística, Paquita Sanvicén, destaca que aquest és un acord pioner en el sector aeronàutic i que esperen poder estendre’l a altres companyies. Sanvicén destaca també la facilitat que hi ha actualment per incorporar el català com a llengua de negoci gràcies a les eines tecnològiques que estan a disposició de les empreses: traductors de textos i pagines web en diferents llengües, recursos terminològics, per a l’aprenentatge, etc.