- Publicitat -
El blaverisme treu fum
El portal “LevanteFeliz Destapando el catalanismo en la Comunidad Valenciana” ha publicat un article que carrega contra Empar Marco amb uns arguments de riallada. Destaquen com a molt negatiu que Empar Marco va treballar des de 1993 a 1995 com a corresponsal a Catalunya Ràdio, des de 1994 al 2000 al Diari Avui, de 2000 a 2002 a La Vanguardia, i des del 2003 a l'actualitat, segons les seves pròpies paraules, com “corresponsal de TV3 al País Valencià (nom no oficial de la Comunitat Valenciana)”.
Assetjament a Twitter
Empar Marco ha estat subjecte d'un assetjament a Twitter per part dels blavers que han començat a repescar tuits catalanistes de la periodista: com quan va fer referència a l'himne valencià: “quina lletreta, per ofrenar noves glòries a Espanya … Què hi farem” o quan celebrar el desglaç entre les relacions entre Catalunya i el País Valencià i que esperava poder recuperar “el senyal de TV3”. També va compartir tuits d'un esdeveniment que donava suport als països catalans i va escriure sobre com 1 entitat en aquest esdeveniment demanava “eines per construir un espai comunicatiu català”, incloent-hi el valencià en aquest espai.
Critiques que obliden el més important
Tal com explicava LaVeu.cat, la designació d'Empar Marco ha despertat una immediata onada de crítiques per part de polítics, periodistes i organitzacions partidàries del secessionisme lingüístic. Fins i tot el principal partit valencià, el PP, va carregat durament abans i tot que Marco pogués prendre cap decisió acusant-la d'haver estat “col·locada per motius ideològics”.
L'altre fet que obliden aquestes crítiques és que Marco serà la primera directora d'una radiotelevisió pública valenciana que no només serà periodista, sinó que a més haurà estat escollida mitjançant un concurs públic obert i transparent.
La frustració de l'unionisme
Com també narra LaVeu.cat, fins i tot el periodista Pere Valenciano, director d'El Periódico de Aquí, ha anunciat que impugnarà el concurs perquè considera que el procés “ha sigut un tongo disfressat de concurs públic per a aparentar el que no és”.
Publicitat


