En aquest sentit, creu que l'Estat espanyol està fent “intents desesperats” per mostrar una “imatge diferent” a nivell internacional, i que vol vendre a la Unió Europea que amb un nou govern a Catalunya la situació “ja és com abans”. “Espanya dirà als socis europeus que, amb presos polítics en una presó de la UE, tot està solucionat? No està solucionat!”, remarca Anwar.
Demanda internacional per l'alliberament dels presos
Segons aquest advocat, l'Estat espanyol està fent un “abús deliberat” del procés de les euroordres perquè “continua canviant les regles del joc”, estudiant ara la possibilitat de rebaixar els càrrecs a sedició o a conspiració per la rebel·lió.
D'altra banda, considera que Espanya hauria de retirar l'euroordre perquè “l'única solució” és la “negociació”. “Cal una demanda incondicional per l'alliberament de tots els presos polítics i perquè es retirin les euroordres”, destaca. “La Clara Ponsatí no vol continuar en l'exili polític la resta de la seva vida”, admet.
Segons aquest advocat, el cas català pot acabar al Tribunal Europeu de Drets Humans perquè Espanya pot ser acusada de violar “la convenció de drets humans” per “tractament degradant dels ciutadans”, “abús de poder per part de la policia i els serveis de seguretat” i violació del dret a un “judici just”.


